Indul a játékpiac legerősebb időszaka: a Regio Játék adatai szerint a teljes éves forgalom 60 százaléka realizálódik az ünnepi időszakban. A vállalat becslése alapján idén az átlagos online kosárértékük 13 ezer forint, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 9600 forint lesz.
Friss felmérésük szerint a szülők 60 százaléka 10 ezer forint felett, a nagyszülők fele pedig 5-10 ezer forint között költ karácsonyi ajándékra egy gyermek esetében.
"Idén 20 százalékos online, illetve 10 százalékos hagyományos bolti kosárérték-növekedéssel számolunk a tavalyi évhez képest” – mondta el Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A felmérésből az is kiderült, hogy míg a nagyszülők többsége 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők 70 százaléka 3 vagy több meglepetést rejt a fa alá. A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld Lego készleteket keresik az ünnepre.
Nem lesz készlethiány játékokból
Minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást.
Abban, hogy a többség igyekszik korábban beszerezni a játékokat, a vírushelyzet felfutása és a globális logisztikai problémákról szóló hírek is szerepet játszanak.
A zsúfoltság elkerülése miatt valóban érdemes hamarabb megvásárolni a karácsonyi ajándékokat. Nem kell tartaniuk a magyaroknak, hogy a játékok beszerzése veszélybe kerül, hiszen az ünnepi árukészlet hozzánk már nyáron beérkezett
- mondta Gyaraki.
A Black Friday még mindig hívószó
A friss kutatásból az is kiderült, hogy idén tízből hat válaszadó online rendeli meg a játékokat. Az internetes vásárlás legfőbb hívószavai az ingyen szállítási napok, a kizárólag weben elérhető akciók és a Black Friday, utóbbi már hazánkban is a karácsonyi bevásárlás csúcspontja.