A költségvetés 2019-ben 31,1 milliárd forint reklámadó bevétellel számol. A kormány most úgy döntött a gazdasági akcióterv keretében, hogy 2020-2022 között három esztendőre felfüggeszti a reklámadót - azaz kiesik a költségvetésből 100 milliárd forint.
A kereskedelmi szakportál Blokkk.com cikkében megjegyzi, hogy esetleg nehogy másutt kelljen majd ezt megfizetni, emlékeztetve a környezetvédelmi termékdíj emelésének kísérletére a közelmúltban, ami a "papíralapú" reklámhordozókat, főleg az áruházi újságokat adóztatta volna meg.
A kormány 2017-ben az Európai Bizottság döntése után visszafizette ugyan a már befizetett reklámadót, de meg is emelte a kulcsát 2018-tól 7,5 százalékra. Igaz, csak négy esztendőre ígérte ezt a kulcsot.
2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020-2022 |
6,1 | 12,6 | - | 29,3 | 31,1* | - |
Forrás: Forrás: KSH, *előirányzat |
A boltos világ legnagyobb reklámozói közül, a Blokk.com becslései szerint egy esztendőben például a Tesco 14 milliárd, a Spar 8 milliárd, az Auchan és az Aldi 5-5 milliárd, a Penny 3 milliárd forint körüli összeget költhet reklámra, hirdetésekre, marketingre. A Rossmann 2 milliárd forintnál többet, és az Ikea és a Möbelix is elkölt vagy másfél milliárd forintot hirdetésre. A magyar láncok sem maradnak le, a CBA-nál egymilliárd felett járhat a reklámköltés. Az áruházi újságot nem terheli reklámadó, csak környezetvédelmi termékdíj, kilónként 85 forint.