A GVH megállapította, hogy a Heineken, a Borsodi, a Dreher és a Pécsi Sörfőzde Zrt. (Pécsi Sörfőzde) kizárólagos szerződésekkel a maga számára tartotta fenn a magyarországi vendéglátóhelyek sörforgalmának összességében 43,5-44,3 százalékátát. Ezen túl az öt legnagyobb piaci szereplő (kiegészülve a Carlsberggel) 82-95 százalékát adta a HoReCa (étterem, kocsma, kisvendéglő, szálloda) piac teljes értékesítésének a vizsgált időszakban. Így sem az import, sem a kisüzemi sörfőzdék nem tudtak piacot nyerni a nagy sörgyárakkal szemben a kizárólagossági kikötések miatt.
A GVH a társaságok vállalásai alapján kötelezettségként írta elő, hogy a Heineken, a Borsodi és a Dreher két lépcsőben, 2017 végéig összesen közel 20 százalékkal csökkentse az egyes vendéglátó-ipari egységek számára kizárólagosan (tehát más sörgyártó termékét akadályozva) értékesített sör mennyiségét.
A vállalásban szereplő csökkentések eredményeképpen a versenytől elzárt piacrészek a Heinekennél kb. 4 százalékkal, a Borsodinál és a Drehernél kb. 5-5 százalékkal csökkennek 2017 végére. Azaz, az együttes lekötések által elzárt piacrész mérete összességében 43-44 százalékról mintegy 30 százalékra esik vissza, lehetővé téve az alternatív sörgyárak (ide értve a kisüzemű sörfőzdék) piacra lépési esélyének növelését Magyarországon. A Pécsi Sörfőzde - alacsony piaci részesedése miatt - nem járult hozzá érzékelhetően a halmozott hálózati hatáshoz, ezért a GVH megszüntette vele szemben az eljárást, csekély jelentőség okán.