A Közbeszerzési Értesítőben megjelent eredménytájékoztatóból kitűnik, hogy az MTVA azért indított nyílt, gyorsított közbeszerzési eljárást a televíziós nézettség mérésére, mivel korábban már két tendere eredménytelen lett. A harmadikat a Nielsen Közönségmérés Kft. nyerte meg 241 millió forinttal, igaz más ajánlattevő nem volt.
A nyertesnek az M1, M2, M3, M4, a Duna és Duna World - vagy ezen csatornák későbbi utódai - és opcionálisan további még egy csatorna nézettségét kell vizsgálnia a 4 éven felüli népességben, 1040 háztartásban. A mérésekkel begyűjtött információkat adatbázisba kell rendezni. A Nielsen percenkénti nézettségi adatok gyűjtésére köteles a nap 24 órájában, az év minden napján, és az adatfelvételt követő munkanapokon köteles az előző napi mérés eredményeit online továbbítani az MTVA-nak. Az ajánlatkérő a nyertessel június 27-én megkötötte a szerződést.
Marketingre 400 milliós keretet terveznek
Az előbbi eredmény kihirdetésével egyidőben az MTVA nyílt közbeszerzést írt ki integrált marketing-, kreatív és médiaügynökségi szolgáltatásra, 400 millió forint keretösszeggel. A munka szeptember 15-én kezdődik és a jövő év végéig tart.
Az ajánlattevőnek az MTVA által meghatározott üzeneteket kell eljuttatnia az adott célcsoporthoz. Ehhez átfogó és integrált marketingkommunikációs stratégiát kell kialakítania és megvalósítania. Ajánlatot az tehet, aki az elmúlt három évben összesen legalább 300 millió forint értékben végzett olyan feladatot, amelyet az ajánlatkérő most kér. Az ajánlattételi határidő augusztus 19.