Az eredmények alapján a magyarországi ügyfelek a számlák 75 százalékát fizetik pontosan, ez 2 százalékponttal elmarad a tavalyi eredménytől. A magyarországi vállalatoknál a számlák átlagos fizetési határideje a tavalyi 31 napról 38 napra emelkedett. A fizetési határidők a lakossági szektorban átlagosan 25-ről 30 napra, a vállalati szektorban pedig 33 napról 41 napra nőttek.
Az ügyfelek 2016-ban a számlák 26 százalékát fizették késedelmesen, vagy egyáltalán nem egyenlítették ki, ami szintén enyhén negatív változás a tavaly elért 23 százalékhoz képest, azonban megegyezik a kelet-európai átlaggal.
A késedelmes fizetések és nemfizetések hátterében a vállalati szektor megkérdezett szereplői szerint likviditási problémák, illetve a cégek saját ügyfeleinek nemfizetése áll. A magánszemélyek hasonló esetekben leggyakrabban az eladósodottságra, a ideiglenes fizetésképtelenségre és a munkanélküliségre hivatkoznak.
A vállalatok reagálnak a romló fizetési tendenciákra, és keresik a lehetőséget, hogy pénzforgalmukat stabilizálják, ugyanis 44 százalékra emelkedett azoknak a cégeknek az aránya, akik külső partnerekhez szervezték ki a kintlévőség-kezelést - álapította meg Thummerer Péter, az EOS Faktor Zrt. és az EOS KSI Kft. ügyvezető igazgatója.
Az eredményekből az is kiderül, hogy töretlen a magyar vállalkozások optimizmusa, tavalyhoz hasonlóan idén is a megkérdezettek 42 százaléka számít a fizetési magatartás javulására a következendő 2 évben, ami jelentősen a kelet-európai átlag felett van.