A mintegy 50 startup cég között végzett felmérésből kiderült, hogy a nem informatikai munkák öt terület köré csoportosulnak: értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, hr, üzleti elemzés/döntéstámogatás. Minden pozícióra igaz: valamilyen szintű informatikai affinitás szükséges hozzá. A startup cégek szeretik belülről kinevelni az utánpótlást, a piacról elsősorban rutinosabb 3-5 éves szakmai múlttal rendelkező jelölteket keresnek. Olyanokat, akik az első naptól értéket tudnak teremteni.

Az Xlabs azt is megkérdezte a cégektől, milyen csatornákon találják meg új munkatársaikat. A legerősebb eszköz a dolgozói ajánlás (75 százalék tette az első három közé), majd a közösségi média (50 százalék), a saját hirdetés/a jelöltek direkt megkeresése következik (44 százalék). Ezt követi a fejvadász/közvetítő és az egyetemi rendezvények.

A fizetési adatok olyan startup cégekre vonatkoznak, amelyek átestek legalább egykörös tőkebefektetésen, növekedési pályára álltak, pénzügyi mérlegük pozitív. Ők már képesek elhozni nagy multiktól is tapasztalt szakembereket. Nagyban függ az ajánlott bér attól, mennyi év és mennyire releváns szakmai tapasztalattal rendelkezik a munkavállaló: egy-egy év plusz vagy mínusz jelentősen mozgatja a bért.

Kínált fizetések
PozícióHavi bruttó alapbér (ezer forint)
Értékesítési vezető1 000-1 200
Sales executive (5 év tapasztalat)500-700
Értékesítés támogató (presales)250-300
Hr vezető (5 év tapasztalat)650-750
Recruiter (3 év ügynökségi múlttal)450-700
Social media manager (3 év tapasztalat)500-650
Content writer (tartalomíró)300-350
Üzleti elemző (3 év tapasztalat)450-650
Ügyfélszolgálatos (csak angol nyelvtudással)250-350
UX designer (2-3 év tapasztalat)530-590
UX researcher (2-3 év tapasztalat)500-600
Adatelemző (1-2 év, 5-6 év tapasztalat)480-750
Boldogságmenedzser (mood manager)280-400
Forrás: Xlabs Kft.

A kép forrása: Pixabay.