Tavaly augusztus óta tapasztalja a távol-keletről érkező forgalom növekedését. Míg 2019-ben négy Kínából érkező szerelvény lépte át Magyarország és ezzel együtt az Európai Unió határát Záhonynál, 2020 harmadik és negyedik negyedévében havonta már hat-nyolc vonat érkezett az átrakókörzetbe 45-50 negyvenlábas konténerrel megrakva - mondta Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagja.
Kínából a vonatokat a Rail Cargo Group orosz vállalata szervezi kínai partnerével, és Záhonytól az RCH veszi át a továbbítást. 2020 első fél évében éves összevetésben 41,7 százalékkal nőtt a Kína és Európa között vasúton szállított konténerek száma. A lengyel-fehérorosz határ melletti Malaszewicze állomás már alig képes fogadni a havi kétszáz kínai konténervonatot. A forgalom várható növekedésére megoldást jelent Záhony fejlesztése.
Kapcsolódó
A térségben tervezett jelentős beruházásokra alapozva a Rail Cargo Hungaria az ott bonyolított forgalom jelentős növekedésével számol a következő években. Az elnök szerint optimizmusra ad okot, hogy az EU a vasút évének nyilvánította a 2021-es esztendőt.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat

Földbe állnak az amerikai légitársaságok Trump tarifapolitikája miatt

Lehengerlően olcsó elektromos autóval hozakodnak elő, de magunknak kell összerakni

Durván bezuhant Trump népszerűsége

Kiégnek a német dolgozók, utálják a munkájukat

Trump első száz napjának mérlege: az USA elnöke megdönti az eddigi világrendet

Panellakások: Nem is gondolnánk, micsoda rejtett értékekkel bírnak

Lecsapna a Huawei az Nvidia helyére a kínai chip piacon
