A Hamu és Gyémánt Média Kft. (HGY) nyerte meg Budapest V. kerületének közösségi médiatenderét - derül ki Belváros-Lipótváros közbeszerzési hirdetményéből, ami az uniós közbeszerzési értesítőben jelent meg (TED). A feladat ellátására egy évre 120 millió forintot különített el az önkormányzat, s végül két ajánlatevő közül (a másik pályázó nevét nem tették közzé) a Hamu és gyémánt magazint is kiadó HGY-vel állapodtak meg 120 millió forintért (nettó 96 millió forint).
Az "online és social media-csatornák kifejlesztésére és a tartalom előállítására" kiírt közbeszerzés nyertesének feladata a közösségi csatornák kialakítása (ami lehet például blog, twitter, youtube, közösségi oldal), a tartalom-előállítás, a célcsoportok bevonása, egy nemzetközi vagy uniós online kampány lebonyolítása és a csatornák eredményességének mérése. Mindezek segítségével a belváros turistaforgalmát kívánja növelni az önkormányzat.
A HGY már korábban is dolgozott az V. kerületnek, a cég nyerte meg a Belváros új főutcájának kiépítése első ütemének kommunikációjára és a Főutca Lipót Napok elnevezésű rendezvény megvalósítására még 2009-ben kiírt közbeszerzési eljárást is. A cég nettó 54,9 millió forintért marketing, kreatív és produkciós munkát látott el, feladata volt még a médiavásárlás és kiadványkészítés is.
Máshol is nyertek
A HGY nyerte meg idén szeptemberben a Budapest Szíve Városfejlesztő Nonprofit Kft. közbeszerzését is, amit a Budapest Szíve Program projektjeinek "teljeskörű soft feladatainak ellátására" írtak ki. Ez az Új Széchenyi-terv keretében támogatott projektek (hídfőterek és új pesti korzó kiépítése, reprezentatív kaputérség kiépítése) kapcsolódó tájékoztatási feladatok ellátását jelenti nettó 30,9 millió forint értékben. A feladat része az érintett utcák lakosainak és üzlettulajdonosainak bevonásával akciók, rendezvények és fórumok szervezése a bevásárlóközpontokkal szemben versenyképes városközponti kereskedelem megerősítésére, a helyi kötődést és büszkeséget erősítő tartalomfejlesztés, a közösségfejlesztés, valamint a kapcsolódó pr kommunikációs feladatok ellátása.
A Budapest Szíve Városfejlesztő Nonprofit Kft.-t a fővárosi önkormányzat alapította 2009 februárjában, új tulajdonosaként 2011. szeptember végén jelgyezték be a BKK-Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-t - derül ki az Opten cégtárásnak adataiból.
A HGY eredményesen szerepelt idén a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EU-elnökséghez kapcsolódó lakossági tájékoztatásra kiírt tenderén is. Ezen a kreatív marketingkommunikációs stratégia tervezése és megvalósítása volt a cég feladata az ACG Reklámügynökség Kft.-vel közösen nettó 88 millió forintért.
Egymilliárdos forgalom
A fő tevékenységként lapkiadással foglalkozó cég nettó árbevétele a 2009-es 941 millió forintról tavaly 1,046 milliárd forintra nőtt, mérleg szerinti eredménye pedig 19 millió forintról 46 millióra - áll az Opten adatbázisában. Tulajdonosa a HGY Invest Kft.-n keresztül Csetényi Csaba és Krskó Tibor.