A közleményben ismertetik, hogy a hulladékgazdálkodási rendszer átalakításával létrehozott NHKV létrejöttekor 105 különböző hulladékszállítási céget, és azok különböző számlázási rendszereit kellett egyesíteni, ami hosszú időt vett igénybe és problémákat okozott a számlázási rendszerben. Az informatikai átállás a végéhez ért, és a jövő évi első negyedéves számlákat már rendben megkapják az ügyfelek - tették hozzá.
A visszamenőleges számlákat az érintett ügyfelek a napokban kaphatják kézhez. A részletfizetés alapesetben legfeljebb 6 hónapra kérhető. Amennyiben a számla 6 hónapnál régebbi időszakot érint, a részletfizetés ennél hosszabb időtartamra is kérvényezhető.
A kedvezményes részletfizetési lehetőségek feltételeiről az ügyfelek a társaság honlapján (www.nhkv.hu), vagy telefonos ügyfélszolgálatán (+36 1 999 6464) kaphatnak további részletes tájékoztatást. A részletfizetési kedvezmény postai úton, emailben (ugyfelszolgalat@nhkv.hu), vagy akár telefonon is igényelhető. Személyes ügyintézéskor Budapesten, a III. kerületben, a Lajos utca 103. szám alatt található központi ügyfélszolgálaton, illetve a számlák első oldalán található közszolgáltatói elérhetőségeken juthatnak információkhoz az ügyfelek.
A közleményben kitérnek arra is, hogy a hulladékgazdálkodás rendszerszintű átszervezésének eredményeként egységes hulladékgazdálkodás jön létre. A hulladékgazdálkodás átalakítására az NHKV szerint azért volt szükség, mert korábban a különböző magánkézben lévő hulladékgazdálkodási cégek "kedvük szerint emelték az árakat, és extraprofitot szedtek a szemétszállítási díjakon".
A kormány úgy döntött, hogy egységesíti, és nonprofit alapúvá teszi a hazai szemétszállítást, és a rezsicsökkentés keretében bevezette a fix árat. Ma már önkormányzati, nem profitalapú cégek végzik a szemétszállítást, amelyek működésének koordinálását 2016 óta az NHKV Zrt. végzi - közölte a társaság. A vállalat célja a szemétszállítás, a hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése és a rezsicsökkentés eredményeinek megőrzése.
Az elmúlt hetekben viszont a Zöld Híd kft. robbantott botrányt azzal, hogy arra panaszkodva, hogy a központi holdingcégtől nem kap elegendő forrást, több pest megyei településen felfüggeszti a szolgáltatást és nem viszi el a szemetet. Kritizálták az NHKV-t amiatt, hogy rosszul kezeli a forrásokat.