A Szerencsejáték Zrt. tavaly 978 milliárd forint árbevételt és 39,6 milliárd forint adózott eredményt ért el, ami 19 százalékos összárbevétel-növekedést jelent. 

Ám az idei növekedési ütem ennél magasabb

– árulta el az Economxnak Bánhegyi Zsófia, a vállalat kereskedelmi igazgatója. Ebben nagy szerep hárult Magyarország legnagyobb értékesítési hálózatára is, a közel 7500 kiskereskedelmi egységből származó bevétel idén, a bázisévhez képest 12 százalékkal növekedett, és 

jelenleg az úgynevezett tiszta játékbevétel 80 százalékát a lottózói hálózat adja.

Ugyanakkor az állami tulajdonú vállalatnál úgy látják, a digitális robbanás miatt további technológiai fejlesztésekkel, modernizációval kell javítani a földi hálózat versenyképességén. A kereskedelmi igazgató elmondása szerint a tavaly elkészült kereskedelmi stratégia mentén két évtized után idén miniterminálra cserélik az elavult utánvétes értékesítési technológiát a hálózat egyharmadánál.

Az idei év végére közel kétmillió játékost üdvözölnek a Játékoskártya programban. Illetve a megújulás egyik eleme a nemzetközi retail trendeket lekövető zászlóshajó mintalottózó megnyitása Budapesten a legújabb digitális megoldásokkal, a Jövő lottózója koncepció a tervek szerint a legnagyobb vidéki nagyvárosokban is megjelenik majd. 

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy milyen üzleti céllal terveznek, illetve mennyi lehet a Szerencsejáték Zrt. bevételi plafonja, ami fölé ezen a piacon már nem lehet bővülni. 

Ezzel kapcsolatban Bánhegyi Zsófia elárulta: a nemzeti lottótársaság felelős megközelítése felülírhatja a profitelvárásokat, és egyfajta fékként lassítja a bevétel-növekedést. 

Az iparágban nem az árbevétel a legfontosabb mérőszám, hanem az egyes termékek eredményességi mutatója

– magyarázta, hozzátéve: bár a sportfogadás most globálisan szinten is rendkívül dinamikusan nő, de nagy szükség van a számsorsjátékokra és a sorsjegyekre a kiegyensúlyozott termékportfólióhoz, ami a hosszú távú, fenntartható eredmények alapja. 

Ugyanakkor az állam számíthat a Szerencsejáték Zrt.-re, hiszen az egyik legnagyobb állami költségvetési befizetők vagyunk, ezzel együtt az első 10 legnagyobb vállalati adózó között is szerepelünk, így a versenyképességünk jelentősen meghatározza a társadalmi hasznosságunkat is

– hangsúlyozta. 

A profitfékkel kapcsolatban arról is beszélt, hogy a jogszabályban meghatározott felelős játékszervezői tevékenységük tizenegy területet ölel fel, a kutatástól, az értékesítésen keresztül a termékfejlesztésig. Mindeközben Magyarország egyik legszigorúbb reklámetikai kódexével rendelkeznek, azonban a felelős játék nagyban függ a játékos tudatos, személyes megközelítésétől. 

Mi elsősorban abban tudjuk segíteni játékosainkat, hogy biztosítjuk az eszközrendszert számukra, és elősegítjük a felelős játékkal kapcsolatos szemléletformálást, ennek követése sok esetben a játékos kezében van

– magyarázta.

Érdeklődésünkre Bánhegyi Zsófia elárulta, hogy az 

új integrált kereskedelmi stratégia megalkotása egy nyolc hónapos folyamatot ölelt fel,

amely során a kiskereskedelmi és a digitális csatornák elemzésén, a beavatkozási pontok meghatározásán és az összehangolt fejlesztési irányok kijelölésén volt a hangsúly. Egy 5 éves program alapjait tették le, amely a gyorsuló piaci változásokra és trendekre ad hatékony cselekvési tervet.

Tavaly az online sportfogadási oldal megújítása volt a cél, idén és jövőre pedig a kiskereskedelmi hálózat modernizációja és az adatvezérelt ügyfélkiszolgálás fókuszba helyezése lesz. Annak ellenére, hogy hazánk legnagyobb értékesítési hálózatáról van szó, további bővítést terveznek a kistelepülések irányába is; csak sorsjegy-értékesítői partnerből kétezer van országszerte – vázolta fel a terveket a kereskedelmi igazgató.