Közel 300 millió forint közpénz vándorolt az elmúlt két évben a külügytől és az ehhez tartozó intézményektől a magyar kamionsport támogatására. A Szijjártó Péter vezette tárca azután fedezte fel magának a területet, hogy 2015-ben ide ment át Szijjártó Sarolta, a miniszter testvére.
Ő ugyanis a hazai versenyekre engedélyt adó Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) egyik vezetője, a női tagozatban és a kamionverseny bizottságban vállal munkát.
Maga a kamionsport rétegműfaj a portál cikke szerint: az ETR néven ismert kamionos "Európa bajnokság" bár azt állítja, hogy 111 millió nézője volt tavaly, a Youtube-csatornájukon alig néhány ezres nézettsége van egy-egy videónak, a Facebook-oldalnak pedig 132 ezer lájkot sikerült gyűjteni, ettől még kiérdemelte az állami pénzeket. (Miközben Magyarországon egyre több a probléma az autóversenyek körül.)
Ennek fényében tűnhet túlzónak, hogy míg 2016-ban maga a magyar állam utalt a verseny rendezésére 200 millió forintot, majd a külügy is felfedezte magának. A versenyeket egyébként a Truck Race Promotion Kft. szervezi, amelynél 2015 óta dolgozik Szijjártó Sarolta, 2017-től pedig a cég operatív igazgatója.
A G7 szerint pedig ide is folynak az állami milliók: a főtámogatók egyike a Külgazdasági- és Külügyminisztérium (KKM), ahonnan 65 millió forintot fizettek a cégnek. A másik fő partner, a KKM alá tartozó Eximbank állítólag 2 millió forintot hagyott a cégnél. Sőt, a külföldi befektetéseket ösztönző, szintén a KKM alá tartozó állami hivatal, a HIPA is adott a cégnek megbízást: a Hungaroringen június 23-án szervezett "járműipari beszállítók és szakmai partnerek bevonásával létrejött partnertalálkozó megvalósítására szolgáló szolgáltatások" tárgyában 5 millió forintért.
Sőt, azt írja a portál, hogy Szijjártó Péter minisztériuma és háttérszerve idén 72 millió forintot fizetett egy kamionversenyeket szervező cégnek, ahol testvére is dolgozik egy konferencia szervezéséért, ami a cég tavalyi bevételeinek ötöde.
További részletek a G7 cikkében.