Az ügy lényege, hogy a két takarékbanki alkalmazott 2007 márciusától 2017 szeptemberéig több mint tíz évig dolgozott Debrecenben ugyanabban a bankfiókban, majd kis kihagyás után egy másik fiókban 2018 februárjától 2018 áprilisáig, amíg a fiók be nem zárt. Ezek kis fiókok voltak, előfordult, hogy nem volt főnökük sem - olvasható a lap cikkében.
Az alkalmazottak egymással együttműködve, 2012-től 2018 tavaszáig 52 ügyféltől tulajdonítottak el összesen több mint 400 millió forintot. A lakossági ügyfeleket több mint 90 millió, míg a vállalati ügyfeleket több mint 310 millió forinttal károsították meg. A vádlottak azonban a vád szerint 864 millió forintot kezeltek jogellenesen - olvasható a Debreceni Törvényszék ügyről kiadott összegzésében.
A módszerük az volt, hogy aláírást nem tartalmazó vagy hamisított bizonylatok felhasználásával, az ügyfelek tudta és beleegyezése nélkül vettek fel különböző összegeket a számlákról. Hogy ez ne tűnjön fel, a számlakivonatok kézbesítési címeit saját lakóhelyükre és emailcímükre változtatták meg, aztán a kivonatokat módosítva azokat a személyes ügyintézéskor adták át az ügyfeleknek a fiókban – volt, hogy többszöri reklamáció után –, vagy az erre szolgáló központi rendszert kikerülve, saját email-címükről küldték ki.
Ahhoz, hogy a machinációkat leplezzék, a számlákon is jogellenesen mozgatták a pénzeket, összesen több mint 864 millió forint összegben. A tranzakciókról a számlatulajdonosoknak nem volt tudomásuk, azokra megbízást nem adtak.
A vádlottak arra is törekedtek, hogy a meglopott ügyfelek közvetlenül velük tartsák a kapcsolatot ügyintézéseik során, így megtudták, milyen nagyságrendben szoktak pénzt felvenni, és úgy intézték, hogy ennyi mindig legyen a számlákon. Ha jött egy váratlan pénzfelvételi igény egy ügyféltől, akkor neki újabb időpontot javasoltak.
A vádlottak kihasználták azt, hogy a bankfiók kis létszámú volt, és azt, hogy a pénzintézet az évek során folyamatosan átalakult, az ellenőrzés hiányos volt, továbbá az ügyfelekkel jó kapcsolatot alakítottak ki.