A tárca véleménye szerint a teljes taxiállomány rövidtávú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség.
Mindazonáltal az NGM támogatja az elektromobilitás terjedését és ebben a fővárosi önkormányzattal is együttműködik. A minisztérium ebben semmilyen konkrét tiltás bevezetését nem javasolta a Fővárosi Önkormányzatnak, különös tekintettel arra, hogy az elektromobilitás elterjedését célzó intézkedések fókuszában a korlátozás helyett mindig az ösztönzés állt - írják.
Korábban Szeneczey Balázs a Liszt Ferenc Repülőtéren létesített elektromostaxi-töltőállomás átadásán említette, hogy önkormányzat tervei szerint a jövőben csak elektromos autók kaphatnának taxiengedélyt. Ezt erősítette meg Napi.hu-nak.
A Nemzetgazdasági Minisztérium azt javasolta számunkra, hogy hozzunk olyan szabályozást, mely szerint Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen megvalósítani. Erről előzetesen megkérdeztük a taxis vállalkozások képviselőit és ők nem jelezték, hogy az elképzelés megvalósíthatatlan lenne. Készek vagyunk meghozni ezt a rendelkezést (az NGM javaslat konkrétan arról szólt, hogy 2020 után már ne adjon ki új taxiengedélyt a Főváros, csak zéró emissziós gépkocsira, és 2023 után már csak zéró emissziós gépkocsival lehessen taxizni), de lehetséges, hogy pusztán gazdasági alapon ez az átállás igen gyorsan meg fog történni, mivel az elektromos üzemű gépjárművek üzemeltetése már rövidebb távon is kifejezett gazdasági előnyökkel jár.
- közölte Szeneczey Balázs a Napi.hu-val.
A Napi.hu által megkérdezett taxis vállalkozások és szervezeti vezetők egyöntetűen azt állították, hogy nem hallottak ilyen tervezetről és korainak tartják az évszámokat.