Az elkövetők a mobiltársaság, vagy a Szerencsejáték Zrt. munkatársának adják ki magukat és nagyobb összegű nyereményt (esetenként tárgyi nyereményt) kínálva próbálják arra ösztönözni az előfizetőket, hogy egy általuk megadott telefonszámra feltöltéseket tegyenek, anyagi kárt okozva ezzel a tulajdonosnak - hívja fel a figyelmet a szolgáltató.
A Telenor Magyarország Zrt. kódokat érintő nyereményjátékot nem szervez. A Telenor munkatársai minden esetben azonosítható telefonszámról veszik fel az ügyfelekkel a kapcsolatot és a hívás során magukat is azonosítják - olvasható a társaság honlapján. A közlemény szerint a cég munkatársai soha nem kérik el ügyfelektől feltöltőkártyájuk számát. A kódokat munkatársaktól is elzártan kezelik, ezért ilyen igény soha sem jöhet a Telenotól.
A mobilszolgáltató felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy a még fel nem használt kártyájuk kódját semmiképpen ne adják ki az azok iránt érdeklődő telefonálónak. Amennyiben bármilyen kétség merül fel olyan helyzetben, amikor egyenlegfeltöltést kérnek telefonon keresztül, a társaság azt ajánlja a fogyasztóknak, hogy forduljanak ügyfélszolgálatukhoz.
Az utóbbi hetekben szintén megszaporodott azon hívások száma, amelyek során ismeretlenek magukat a Telenor nevében eljárásra jogosult személynek adják ki, és a hívás során arra kérik az ügyfeleket, hogy telefonszámlájuk másolatát küldjék meg az általuk megadott fax számra. Az ismeretlen hívók általában kedvezőbb tarifa ígéretével tévesztik meg a hívott felet. A Telenor Magyarország ilyen kampányt sem folytat, nem kéri fax útján ügyfeleitől számlájuk másolatának megküldését. A cég arra kéri az előfizetőket, hogy amennyiben ilyen kérést kapnak ismeretlen személyektől, ne tegyenek annak eleget.