Az eredményt az ajánlatkérő BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. tette közzé a Közbeszerzési Értesítőben.
A nyertesnek
- pályaszerkezet-technológiai szakvéleményt,
- tanulmánytervet és kiegészítő vizsgálatokat,
- kiviteli terveket (bele értve az engedélyeztetést is),
- valamint a közbeszerzési dokumentációt kell készítenie,
A nyertesekkel a szerződést a BKK január 3-án kötötte meg. Indult még a tenderen az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt., a Tura-Terv Mérnökiroda Kft., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Közúti Beruházó Kft., a Roden Mérnöki Iroda Kft., a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft., továbbá közös ajánlattevőként a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. és a Speciálterv Építőmérnöki Kft. is.
Sem az ajánlattételi felhívás, sem az eredményt tartalmazó közlemény nem szól a gyorsforgalmi út tervezett bővítésének a részleteiről. Viszont az interneten elérhető a BKK egy anyaga, amely az első ütemet a következőképpen határozza meg:
- A főpálya és szervizutak közötti elválasztása megszűnik,
- középen új elválasztás épül, így az út 2x3 sávos lenne a Gyömrői úttól kifelé,
- a különszintű átvezetések irányonként 1-1 sávosak maradnak,
- a megengedett sebesség egységesen óránkénti 70 kilométer lenne a teljes úton,Új gyalogos felüljáró épül a Csaba utca vonalában, és kerékpárút lesz a Csévéző utca, valamint a Ferihegy 1-es terminál között.
Mindennek a becsült költsége 5 - 7,5 milliárd forint.
A második ütemben az út 2x2 sávosra bővül a Kőér utca és a Gyömrői út között. A különszintű átvezetések 2x2 sávossá bővülnek, a Felsőcsatári útnál új, 2x2 sávos aluljáró épül. A becsült költség itt 13-17 milliárd forint.
Végül a harmadik ütemben a Felsőcsatári út és Csévéző utca között a 2x2 sávos pálya mellett szervízutak épülnek, leállósáv és kerékpársáv is kialakítható, de ezekhez jelentős kisajátítás szükséges. A harmadik ütem becsült költsége 8 - 10 milliárd forint.