A korábbi közbeszerzési szerződés módosítását a Mátrai Erőmű Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
Az erőmű tavaly július végén kötött szerződést a közbeszerzés két nyertesével, az Illés Holding Zrt.-vel és az MMV Magyar Magánvasút Zrt.-vel.
Kapcsolódó
A cégek vasúti tömegáru (lignit) fuvarozását vállalták Bükkábrányból az erőműhöz, Visontára. A két évre szóló szerződésben 6 millió tonna lignit fuvarozása szerepelt, ennek 70 százalékára vállalt lehívási kötelezettséget az erőmű.
Az eredeti 2 milliárd 443 millió forintos fuvardíjat most - közös megegyezéssel - 2 milliárd 777 millióra emelték. Az indok az, hogy a MÁV Zrt. megemelte a vontatáshoz használt villanyáram árát. A fuvarozókhoz intézett levélben az idei átlagárat - kilowattóránként - 92 forint 32 fillérre becsülte. A szerződéskötéskor 31 forint 25 fillérbe került egy kilowattóra áram. A MÁV minimális nyereséggel hárítja tovább a felhasználókra az általa kifizetett energia árát.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Kitálalt a mérnök, ennyi ideig maradnak állva a panelházak

Itt a fordulat! Európa vezető országa sem támogatja Ukrajna EU-s csatlakozását

Nem cáfolták a titkosszolgálatot: Putyinék érzékelőkkel kémlelhetik a brit tengeralattjárókat

Tisza Párt konzultációja: a résztvevők 58,2 százaléka támogatta, hogy Ukrajna az EU-tagja legyen

Ezermilliárd forintot érő arany van a Balatonban, mégse bolygatná a kormány

Pintér Sándor szerint el lehet innen menni

„Így szórjuk a milliókat!”: Matolcsy Ádám felesége onnan posztolgat, ahol nincs kiadatási egyezmény

Túrázók zuhantak a mélybe a Mátrában és Visegrádnál

Furfangos módszerrel ússzák meg a tranzakciós díjat
