A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
Az új villamospálya 4 kilométer hosszú lesz és 5 megállót, valamint egy végállomást foglal magába. Biztosítani kell a meglévő villamos hálózatba való csatlakozást is.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közúti villamosvasúti infrastruktúra fejlesztéshez kapcsolódó tervezési és engedélyeztetési feladatok elvégzéséből legalább nettó 100 millió forint árbevétele származott.
Az ajánlattételi határidő október 10. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.
Február végén a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és a főváros képviselői megegyeztek többek között a Galvani híd megépítéséről is. Akkor Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, egyben a Közfejlesztések Tanácsának alelnöke azt nyilatkozta, hogy megoldódott a Galvani híd kérdése, és eldőlt, hogy következő új dunai hídként a Rákóczi hídtól délre fekvő, Dél-Buda, Csepel, Dél-Pest összeköttetését és a belvárosi hidak és bevezető utak jelentős forgalomcsökkentését biztosító Galvani híd épül meg. A főváros támogatta a kormányzati tervet, a kormány pedig garanciát adott arra, hogy a pesti oldalon a hídhoz kapcsolódó úthálózat nyomvonalára a főváros javasolta alternatívákat is megvizsgálják, és az egyetlen kritikus útszakaszon kizárólag a helyi lakosok és az érintett önkormányzatok bevonásával születik döntés a nyomvonalról.