Magyarország is belépett az "Uber-ellenes" országok táborába, miután a taxisrendelet módosításával korlátozni akarja az internetes utasszállító hálózat hazai tevékenységét. Az Uber ellenes tábornak azonban - amelynek olyan nagy országok a tagjai, mint Németország vagy Japán - egy perc ideje sincs megnyugodni, ugyanis a San Franciscó-i cég új frontokon készül támadást indítani. A taxikat kiváltó tevékenysége után a futárszolgáltatások piacára is be akar törni.

Hamarosan a pizzafutártok és a csomagszállítók is új versenytársakkal találhatják szembe magukat. Az  egy évvel ezelőtt indított UberEats például máris négy amerikai és egy európai nagyvárosban (Los Angeles, New York, Chicago, Toronto és Barcelona) működik. Az UberEats futárjai azt állítják, hogy 10 percen belül házhoz szállítják a pizzát vagy más meleg ételt, ha az ügyfél nem óhajt várni az éttermek saját házhoz szállító embereire. Bár a cégnek több versenytársa is van Amerikában, az Uber szóvivője júniusban bejelentette: hamarosan 15 városban indítják el az ételkihordó szolgáltatást.

Az Egyesült Államokban több ismert céggel és étteremmel sikerült szerződniük, de a Starbuck's hosszú tárgyalások után végül nem az UberEatsszel, hanem a kezdő vállalkozásnak számító Postmates Inc.-vel állt össze. A kiszállítás díja 3-4 dollár, amihez 9-15 dolláros  éves tagsági díj párosul. Az ételhordásra vállalkozó sofőrök órabére 12 dollár, amelyhez rendelésenként kétdolláros pluszdíj társul.

Négy kerék után két keréken

A szolgáltatás költségei eltérőek lehetnek az amerikai nagyvárosokban , mivel azonban az Uber-flotta egyre bővül, az árak vélhetően nem emelkednek.

Tavaly áprilisban startolt a másik Uber-vállalkozás: az UberRush. Az egyelőre csak  New Yorkban és New Jerseyben aktív cég a kerékpáros futároknak jelenthet komoly versenytársat. Csomagokért 10-30 dolláros kézbesítési díjat kérnek, cserébe az Uber szoftverjének köszönhetően megrendelő okos telefonján percre pontosan követheti a pakkja útját. Így előre láthatja, mikor érkezik meg a címzetthez. A  New Yorkban tesztüzemmódban működő UberRushnak komoly ellenfele a UPS, amely díjmentesen szállítja ki a megrendelt árut.

Nem minden jön be

UberPool néven szintén tavaly indult el a cég telekocsi-szolgáltatása. Ez annyiban különbözik az UberX néven futó taxitól, hogy az egy irányba vagy egy célpontba tartó utasokat és autókat hozza össze - éppen úgy, mint a hagyományos telekocsi-szolgáltatók.

A San Franciscóban, New Yorkban, Los Angelesben és Párizsban is működő szolgáltatásnak minden nagyvárosban egy sor vetélytárssal kell megküzdenie, ezért olcsónak kell lennie.

Idén januárban Hongkongban indította el a cég UberCargo nevű üzletágát. Erről egyelőre nincs sok információ, csak annyit tudni, hogy főleg nagy méretű csomagok és  bútor szállítására vállalkozik - egyelőre mérsékelt sikerrel.