Amikor az Exatlon Hungary tavaly december 28-án elstartolt, szédületes számokat produkált a kereskedelmi célcsoportban és azon kívül ki, és ezt látva a csatorna minden egyéb produkcióját ennek rendelte alá.
A Doktor Balaton, amelyet az Exatlon előtt vetítettek a 8. héttől szünetel, így a csatorna az RTL Klubos Keresztanyuval tette egy sávba. Az elején még úgy tűnt, beválik a stratégia, ugyanis a Keresztanyu nézőszámai nagyot estek a 8. héten (mintegy 20 ezer ember választotta a Keresztanyu helyett az Exatlont).
Ez a növekedés a TV2 számain a 10. héten mutatkozik meg látványosan, viszont az is látszik, hogy egyáltalán nem tudta megtartani a nézőket, aki elkezdtek visszaszivárogni az RTL Klubra. A műsor a 4. héten volt a legnézettebb (246 154 néző), azóta viszont zuhan.
Bár nyilván nem csak ez a két műsor határozta meg a nézettséget, amikor az Exatlon számai csökkentek, akkor a Keresztanyu számai nőttek, és fordítva - írja elemzésében a Port.hu.
Az utóbbi pár hét egyébként a Keresztanyunak sem kedvezett, a nézettsége apad bár közel sem olyan mértékben, mint az Exathloné.
Nyert az RTL Klub
Az elmúlt hétet az RTL Klub 14,7 százalékos átlagos közönségaránnyal nyerte a 18-49 évesek körében, főműsoridőben, a TV2 10,7 százalékot tudott elérni. Az RTL Klub minden estét megnyert, hétköznapokon csak kicsivel tudta megelőzni a TV2-t, viszont hétvégén nagyot kaszált: szombaton az RTL Klub 16,6 százalékos közönségarányt ért el főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban, köszönhetően A mi kis falunk premierepizódjának, míg a TV2 ugyanezen a napon csak 6 százalékot produkált.
Az RTL-es sorozat lett egyébként a legnézettebb műsor a múlt héten, a teljes lakosság körében 940 241 nézőt és 22,9 százalékos közönségarányt ért el, a 18 és 49 év közöttiek körében 290 248 néző és 22,3 százalékos közönségarány az eredmény.
A Keresztanyu minden hétköznap nyerni tudott és 17,2 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet a fő célcsoportban, ahogy A mi kis falunk ismétlései is nyerték a hétköznap estéket (heti átlagban 15,5 százalék SHR).
Tartja helyét az Indamedia
Az internetes médiacsoportok versenyét ezúttal is a KESMA-hoz tartozó médiumokat tömörítő Saleswork nyerte, amely 4,11 millió embert ért el a múlt héten.
A Napi.hu-t is értékesítő Indamedia tartja a második helyét a Central Médiacsoport előtt 3,78 millió olvasóval, míg utóbbi 3,73 millió embert ért el.