Az Exch-Immo Kft., illetve a tevékenységét 2016-ban részben átvevő Club Hotels Europe Kft. üdülési joggal rendelkező fogyasztókat keresett meg és hívott személyes egyeztetésre 2014. január 1-jétől kezdődően.
Az egyeztető megbeszéléseken a vállalkozások közreműködést ígértek a velük tárgyaló fogyasztók üdülési jogainak továbbértékesítésében, ám feltételként szabták, hogy e fogyasztók teljesen új üdülési jogot vagy egyéb, hosszú távra szóló üdülési terméket vásároljanak.
Kapcsolódó
A GVH döntésében megállapította, hogy a két, egymással együttműködő vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert
- Exch-Immo Kft. azt a valótlan benyomást keltette, hogy eredményesen működik közre a fogyasztók üdülési jogának értékesítésében;
- mindkét vállalkozás azt a valótlan benyomást keltette, hogy céljuk az üdülési jogok másodlagos értékesítése.
Állandó visszaélések
A hivatal a bírság megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat huzamosabb ideig tartott, az érintett fogyasztói kör pedig sérülékenynek minősül. A hatóság tekintettel volt az üdülési jogok másodlagos értékesítésével kapcsolatos jogsértések ismétlődő jellegére a nyilvánosan megismerhető, illetve sajtóközleményekben is többször kommunikált versenytanácsi gyakorlat ellenére.
A GVH mindkét vállalkozásra a törvényi maximumot elérő összegű bírságot szabta ki az eljárás alá vont cégek, illetve további vállalkozások visszatartása érdekében a hasonló jogsértésektől. A két vállalkozás egyetemlegesen felel a bírságösszegek megfizetéséért.
A GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást is indított üdülési jogok továbbértékesítésével kapcsolatos üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára, és figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett, amely a honlapján itt olvasható. A GVH további tájékoztatói a Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt olvashatók.