Amíg Magyarországon 3-4 multinacionális vállalat uralja a piac több mint 90 százalékát, addig 60-65 magyar kisüzemi sörfőzde a piac 1 százalékán versenyez leginkább egymással azokon a helyeken, ahová egyáltalán beengedik őket termékeiket árulni - írja a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete.
A szervezet levélben fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, melyben kérte, hogy szülessenek meg azok a döntések, amelyek biztosítják a magyar kisüzemi sörfőzdéknek a szabad piacra lépés és a tisztességes piaci verseny feltételeit a HoReCa (szállodák, éttermek, kávéházak - szerk.) szektorban.
Kapcsolódó
Erős vád
A kisüzemi sörösök szerint a nagy cégek marketing és egyéb szerződések mögé bújva lényegében kiszorítják őket a vendéglátóhelyekről. Az előre kifizetett, piacvásárlást jelentő támogatások helyszínenként elérhetik az 5-15 millió forintot. A hazai kisüzemek ezzel nem tudnak és nem is fognak tudni versenyezni.
A probléma ezzel, hogy nem maguk a termékek versenyeznek, a "támogatásokat" később vissza kell hozni a fogyasztókon és ez nem csak a csapolt, hanem az üveges piacot is torzítja.
Az egyesület szerint 10-20 százalékos részesedéssel kéne bírniuk a sörpiacon a kisüzemi főzdéknek.
A lépés időzítése nem véletlen, hiszen a kormány olyan kirohanást intézett a Heineken ellen, hogy az még a nemzetközi sajtó figyelmét sem kerülte el.
Mit ismert, az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú hasznosításának tilalmáról, valamint az ezzel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot nyújtott be Lázár János és Semjén Zsolt. A kormány már sokszor egyértelművé tette, hogy a A Heineken és az Igazi Csíki Sör romániai vitájában utóbbi mellé áll.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!