Süli Csaba, a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a legnagyobb magyarországi buszgyártó néhány éve készíti a Credo Econell CiTY típusú buszokat, de amit három hétig tesztel a BKV, egy tovább fejlesztett változat. A teljes, könnyűszerkezetes váz és néhány alkatrész, mint például a kapaszkodók, Mosonmagyóváron, a Kühne Zrt.-nél készülnek. Az emissziós normákat teljesítő Euro 6-os motort Olaszországból, a FIAT-tól vásárolják. A 12 méter hosszú jármű összeszerelését Győrben, a Kravtex Kft. csarnokában végzik - részletezte.

Az Econell CiTY csaknem egy tonnával könnyebb, a hasonló méretű buszoknál, és kevesebb üzemanyagot fogyaszt - tette hozzá.

A Credo Econell CiTY elődjéből több mint 100 busz a nagyobb városokban közlekedik. Az újabb típus háromhetes tesztjétől azt remélik, hogy a jövőben a BKV Zrt.-nél is megjelenhetnek a Kravtex-Kühne termékei - fejtette ki Süli Csaba. Majd hozzátette: egy autóbusz legyártása négy munkahely megőrzéséhez járul hozzá évente.

Már egy stabil márka

A cégcsoport 1999 óta foglalkozik buszgyártással. Az eltelt időben még egyetlen járművet sem kellett leselejtezni. Jelenleg mintegy 1200 Credo busz "fut a magyar utakon", vannak, amelyek már több mint egymillió kilométert is megtettek.

A Kravtex-Kühne cégcsoportnak összesen mintegy 400 alkalmazottja van. A Kühne Zrt.-nél még mezőgazdasági gépek, illetve gépipari részegységek gyártásával foglalkoznak. A Kravtex Kft.-nél pedig autóbuszokat szerelnek össze, fejlesztenek, illetve értékesítenek.

A Kühne Zrt. 2014-es nyeresége mintegy 370 millió forint volt. A belföldi értékesítés nettó árbevétele pedig közel 2,5 milliárd forintot ért el, míg 2013-ban valamivel több mint 2 milliárd forintot. A nyilvános adatok szerint a Kravtex Kft. belföldi értékesítésből származó bevétele 4,5 milliárd forint volt, míg 2014. évi mérleg szerinti eredménye közel 79 millió forint.