Egy polgári terminál kialakítását is tervezik a kecskeméti repülőtéren, ahol jelenleg a Magyar Honvédség Gripen vadászgépei, vadászpilótái, a légierő hadműveleti központja, művelettámogató zászlóalja, harcászati kiképző százada, szállítórepülő-százada, repülő-műszaki és logisztikai zászlóalja állomásozik - - idézte a Magyar Idők cikkét az MTI. A Honvédelmi Minisztérium azt közölte a lappal, hogy folyik a kecskeméti repülőtér kettős hasznosításának előkészítése.
A polgári terminál kialakítása - a Modern városok program részeként - a civil üzemeltető feladata, de ez a katonai bázis működését semmilyen formában nem befolyásolja. A Magyar Honvédség repülőbázisainak modernizálása, fejlesztése ettől függetlenül, NATO- és nemzeti erőforrások bevonásával valósul meg.
A Mercedes miatt
A cikk szerint a katonai repülőterek polgári hasznosításának terve nem új keletű, számos tanulmány készült már az ilyen beruházások hasznáról, különös tekintettel a Magyarországra települő nagy autógyárakra (Kecskemét - Mercedes, Pápa - Audi), amelyek igényeltek a beszállítóiknak egy olcsóbb légi szállítási lehetőséget a budapesti Liszt Ferenc repülőtérnél.
A szakemberek szerint a Liszt Ferenc repülőteret használó fapados légitársaságok, illetve air cargo vállalatok is nagyobb arányban választanák közvetlenül a vegyes hasznosítású repülőtereket, ha a különböző illetékek a budapesti repülőtérnél jelentősebben alacsonyabbak lennének. Egy katonai repülőtér kettős hasznosítása a Budapest-központúság csökkentésének egyik eszköze is lehet - véli a kormánylap.
A kép illusztráció, azon az amerikai légierő C-17-es szállító repülőgépe látható a kecskeméti repülőtéren (2010. május), forrás: MTI Fotó/Ujvári Sándor.