A lap szerdai száma szerint a tárgyalások felújítása mögött az a magyar szándék húzódik meg, hogy a MÁV visszaszerezze korábbi teherszállító kapacitásának egy részét, de ennek formájáról egyelőre még nem született meg a végleges álláspont. Elképzelhető, hogy a magyar kormány, mint jó néhány multi esetében, első körben stratégiai együttműködést ajánl az RCH-nak.
A cég 2006-os privatizációját megelőzően MÁV Cargo néven a magyar vasúttársaság leányvállalata volt. Osztrák tulajdonba kerülve kezdetben éles viták alakultak ki az új tulajdonossal a munkavállalók foglalkoztatásáról vagy a magyar pályák használatának díjáról. Később mindkét fél felismerte, hogy a kölcsönös előnyök mentén érdemes együttműködniük. A magyar és osztrák sajtóban időről időre találgatások jelentek meg arról, hogy a magyar állam részesedést szerezne az RCH-ban készpénzért vagy mozdonyok apportjával - írja az újság.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Szelfizett a kormányfő a pápa temetéséről, népharag zúdult rá

Verekedések, üvegzúzás, fenyegetések – elszabadult a pokol a reptereken

Itt tart most Paks 2: már két országban gyártják az új erőmű fontos részeit

Trump rácsodálkozott arra, hogy Putyin civilek lakta területek bombáz
Ikonikus fotók készültek Zelenszkij és Trump találkozójáról Ferenc pápa temetésén

Mégiscsak rájön a brit autóipar, hogy nincs semmi veszve

Rekord mennyiségű készpénzt tart a világ legrutinosabb befektetője

Négy-öt millió magyar ember életét változtatná meg a kormány, konzultáció is lesz róla

Kiégnek a német dolgozók, utálják a munkájukat
