A törvénytervezet világossá teszi, a kormányzat csak néhány piaci szereplő számára kedvez, de a reklámipar összes többi szereplőjét indokolatlan adóemeléssel terheli - véli a Magyar Reklámszövetség. Tízszeres extra adóteherrel sújtja az új reklámadó tervezet azokat a vállalkozásokat például, akik eddig az 1 százalékos adókulcs hatálya alá estek, hiszen míg eddig egy 800 milliós árbevételű vállalkozásnak 3 millió forint reklámadót kellett megfizetnie, addig a jelenlegi módosítási tervezet szerint 37,1 millió forint adó megfizetésére kötelezik. Éppen ezért a reklámadó módosító javaslat a mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit csökkenti.
A Reklámszövetség ugyancsak felhívja a figyelmet arra, hogy az alacsony árbevételű vállalkozások számára javasolt 0 százalékos adókulcs csak az egészen kis reklám árbevételű körnek, azaz a mikro vállalkozások számára nyújt segítséget, mivel 100 millió forint reklám árbevételig ad könnyítést, míg minden nagyobb árbevételű vállalkozás számára egységes 5,3 százalékos tervezett adóval számol. Mindez egyértelműen csökkenti a hazai mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit és fokozza a hazai kis- és középvállalkozások versenyhátrányát a nagyvállalatokkal és globális szereplőkkel szemben - olvasható a közleményben.
Mint ahogy azt a szövetség korábban is jelezte, - s amit nemzetközi tanulmányok is alátámasztanak, - az egységes adó bevezetése növeli a fogyasztói árakat, inflációt gerjeszt, elbocsátásokat eredményez és elmélyíti a versenyhátrányt a globális szereplőkkel szemben és a magyar nyelven elérhető médiatartalmak mennyiségének csökkenéséhez, és ezek minőségének nagymértékű romlásához vezet. Mindezek után nem meglepő, hogy a szövetség szerint a tervezett 7-9 milliárd forint várt adóbevételnél lényegesen nagyobb a teljes magyar gazdaság számára okozott kár.
A reklámadó tervezetből az is kiderül, hogy a saját reklám továbbra is az adó hatálya alatt marad, amely a 100 millió forint feletti egységes adókulcs miatt minden nagyobb terméket előállító és szolgáltatást forgalmazó cég számára óriási költségemelkedést jelent a saját reklám adófizetési kötelezettsége miatt.
Az EU-hoz fordulnak
A Magyar Reklámszövetség a napokban tervezi benyújtani az Európai Bizottság számára észrevételét a magyar reklámadó tárgyában indított vizsgálat kapcsán. A Magyar Reklámszövetség felhívja a figyelmet, hogy az Európai Bizottság 2015. április 24-én az Európai Bizottság Hivatalos Lapjában közzétette a magyar reklámadó tárgyában indított vizsgálatáról szóló határozatának bizalmas adatokat nem tartalmazó verzióját.
Ebben egyúttal az érdekelt felek által benyújtható észrevételek módjáról és határidejéről is rendelkezett. Az észrevételeket bármely érdekelt fél benyújthatja magyar nyelven a közzétételtől számított egy hónapon belül, azaz május 24-ig.