Már több mint 6500 kilométernyi útszakaszon, főként mellékutakon történt korszerűsítés 2010 óta. Tavaly a tervezett ezer kilométert csaknem negyedével meghaladta a rendbe tett útszakaszok hossza – mondta Mosóczi László a 7-es főút és a Petőfi utca kereszteződésében kialakított körforgalmú csomópont avatásán szerdán. Azt is közölte, hogy a 480 útszakaszt érintő tavalyi felújítások költsége mintegy 220 milliárd forint volt, jelentős részben a Magyar falu program keretéből.
Az 570 millió forintból megvalósult nagykanizsai körforgalom kialakítása kapcsán az államtitkár jelezte: az Európai Unió azt a célt tűzte ki, hogy 2050-re már ne legyen halálos baleset a közutakon. Emlékeztetett arra, hogy Magyarországon az 1990-es években évente 2000 felett volt a halálos közúti tragédiák száma, az utóbbi években ez 600 körül alakul. Ez még mindig sok, ezért van szükség már fiatal korban a biztonságos közlekedés oktatására, az állam részéről pedig a közlekedés biztonságosabbá tételére.
Mosóczi László kitért arra is, hogy Zala megye hamarosan megkerülhetetlen logisztikai és közlekedési csomóponttá válik a jelenleg is zajló közlekedési beruházások jóvoltából. Említette egyebek mellett az M76-os autópálya építését Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg között, valamint a 74-es főút Nagykanizsa és Zalaegerszeg közötti szakaszának négysávúsítását az osztrák határ irányába, a megyében tervezett vasútipálya-fejlesztéseket, továbbá a Zalaegerszegen épülő konténerterminált és a Nagykanizsán kialakítandó vagongyárat.
Mórocz László, a Magyar Közút Zala megyei igazgatója azt mondta: a beruházás azért is volt fontos, mert a 7-es főút ezen szakaszát naponta mintegy 10 ezer jármű veszi igénybe, így a korábban balesetveszélyes kereszteződést felváltó új körforgalom már biztos átkelést tesz lehetővé minden közlekedő számára.