Köszönhetően annak, hogy a magyar hirdetési piac egyik legnagyobb szereplőjévé vált az állam, tavaly sikeres éve volt a kormányközeli médiumoknak. Különösen a Habony Árpádhoz és Száraz Istvánhoz köthető termékeknek.
A Fidesz kommunikációs és médiagurujához, valamint Győri Tibor, korábbi államtitkár, a Nézőpont Intézet tulajdonosához tartozó Modern Media Group (MMG) Zrt. árbevétele két és félszeresére, 803,9 millióról, közel 2 milliárd forintra nőtt tavaly. Míg az adózott eredménye a tavalyelőtti 204,5 millióról 54,7 millióra esett. A nyereségből 54 millió forint osztalékot vettek fel a tulajdonosok.
Az MMG a Ripost portál és újság kiadójával közösen idén áprilisban közösen lépte át a határokat: a szlovén Novatv24 tévében vásároltak részesedést. Az Ómolnár Miklós, a Story korábbi főszerkesztőjének tulajdonában lévő bulvárportfólió is jól teljesített tavaly: egy év alatt 373,2 millió forintról 989,7 millióra növelte nettó árbevételét, adózott eredménye pedig 39,3 millióról 58 millió forintra nőtt, melyet az eredménytartalékba helyeztek a tulajdonosok.
A Ripost által birtokolt, a Faktor.hu-t kiadó Nouvelle Média Kft. az egyetlen kormányközeli médium, amely veszteséget termelt. Adózott eredménye így is jobb, mint 2015-ben: akkor még 78,9 millió forintos, tavaly már csak 24,1 millió forintos mínuszban volt. Árbevétele viszont a hatszorosára nőtt, mintegy 333,6 millió forintot ért el.
A nyomtatásban és online megjelenő Magyar Idők kiadója közel megháromszorozta árbevételét: az előző évi 872,2 millió forintot 2,4 milliárd forintra növelte. Adózott eredménye pedig a tavalyi 343,2 milliós veszteségről idén már 342,2 profittál vált.
A 2015 decemberében a Magyar Telekom tulajdonából a Száraz Istvánhoz köthető New Wave Mediához került Origo tavaly töltötte az első évét a VS.hu-val közös portfólióban. A kiadócég rögtön nyereségessé vált, azután, hogy több éven át rendre több száz millió forintos veszteségeket termelt. A tavalyelőtti 362,3 milliós negatív eredmény után a múlt évben már 499,1 millió forintos profitot termelt, osztaléko itt sem fizettek.
Cég | Árbevétel (2015) | Árbevétel (2016) | Üzemi eredmény (2015) | Üzemi eredmény (2016) | Adózott eredmény (2015) | Adózott eredmény (2016) | Osztalék (2016) |
MMG Zrt. (Lokál és 888) | 803,9 | 1986,0 | 224,9 | 60,4 | 204,5 | 54,7 | 54,0 |
Ripost Média Kft. | 373,2 | 989,7 | 39,6 | 62,9 | 39,3 | 58,0 | - |
Nouvelle Média Kft. (Faktor) | 54,1 | 333,6 | -79,1 | -23,4 | -78,9 | -24,1 | - |
Magyar Idők Kft. | 872,2 | 2410,9 | -340,9 | 375,3 | -343,2 | 342,2 | - |
New Wave Media (Origo és VS) | 5016, 0 | 5351,9 | -346,3 | 517,7 | -362,3 | 499,1 | - |
Forrás: Igazságügyi Minisztérium Céginformációs Szolgálat |