Az automatás vásárlások aránya a teljes belföldi értékesítésen belül 2013-ról 2018-ra 1,6-ről 14,4 százalékra nőtt, ugyanezen időszakban az online forgalom 1,1-ről 5,1 százalékra bővült. Eközben a a pénztári jegykiadás 2013-ban még csaknem a teljes értékesítést lefedte (92 százalék feletti hányad), tavaly viszont már csak 75 százalék volt az aránya - írta a napilap.
Éves bázison az internetes felület mutatta a legnagyobb ugrást, amely a 2017-es három százalék alatti volumen után az előző évben már öt százalék feletti rátát ért el. A fedélzeten, tehát a vonatokon történő jegyvásárlás stagnál, aránya rendre öt százalék környékén alakul.
A legtöbben 2013-ban ültek vonatra, akkor csaknem 142,5 milliószor választották a vasutat. A következő években ez a mutató 138 millióra esett vissza, majd 2016-tól ismét növekedési pályára állt, és tavaly már kis híján újra elérte a 142 millió.
A MÁV Zrt. által beszedett jegybevétel, egy kisebb megingást leszámítva évről évre emelkedik: a menetdíjból 2013-ban nettó 45 milliárd forint folyt be az állami tulajdonú társasághoz, tavaly már alulról súrolta a 49 milliárdot.