A héten elkészült a boltláncok legfrissebb - tavalyi bruttó forgalom alapján felállított - toplistája.
A rangsort továbbra is a Tesco vezeti, megelőzve a Coopot és a Spart, a tavalyelőtt még dobogós CBA pedig elveszítette a harmadik helyet - derül ki a Trademagazin összeállításából (pdf).
Az összesített bevétel alapján felállított rangsornál jobb képet ad a boltláncok teljesítményéről az egy boltra jutó bevétel. Ugyanakkor ennél az összevetésnél is figyelembe kell venni, hogy a magyar kézben lévő, franchise-rendszerben működő láncok alapvetően más üzleti koncepció alapján működnek, rengeteg kisebb boltjuk van, így a magyar láncokat külön vettük a külföldiektől.
Mennyi jutott egy boltra?
Az egy boltra jutó árbevétel alapján az elmúlt évekhez hasonlóan az Auchan vezeti a mezőnyt. A 19 hipermarkettel rendelkező boltlánc 350 milliárdra becsült tavalyi bruttó forgalma több mint 18 milliárdos éves bevételt jelent egy üzletre vetítve.
A Tesco egy boltjára átlagosan 3,8 milliárd forintos forgalom jutott, így második lett az Auchan mögött. Őket követi a Lidl, amelynek egy üzlete átlagosan 2,33 milliárd forintot termelt.
Lánc neve | Egy boltra jutó átlagos bruttó forgalom |
Auchan | 18,42 |
Tesco | 3,83 |
Lidl | 2,33 |
Aldi | 1,41 |
Penny | 1,13 |
Spar | 1,05 |
Forrás: Trademagazin, Buksza-kalkuláció |
Hogy állnak a magyar láncok?
A magyar láncoknál az egy boltra jutó bevétel alapján a CBA áll az élen, boltonként átlagosan 231 millió forintot bevétellel, majd a Reál következik 178 millióval, a harmadik pedig a Coop 116 millió forinttal.
Lánc neve | Egy boltra jutó átlagos bruttó forgalom (millió forint) |
CBA | 0,23 |
Reál | 0,18 |
Coop | 0,12 |
Forrás: Trademagazin, Buksza-kalkuláció |
Megjegyzés a fenti kalkulációk a Trademagazin friss kiskereskedelmi toplistája alapján készült. A Tesco, a Reál, az Aldi és a Penny bruttó forgalmánál a szaklap becslésén alapulnak az adatok. A Reál esetében pedig a boltok számára vonatkozó adat nem a boltlánctól származik.