Kevés dologra vagyok büszkébb a BKK-ban 2010-től végzett munkánkból, mint a budai fonódó villamoshálózat létrehozására, mely rengeteg vita és kételkedés ellenére valósult meg - kezdte el Facebook-bejegyzését a Budapest Fejlesztési Központ Zrt. (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid, aki így jelentette be, hogy a beruházást folytatni fgoják.

A következő ütem a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton új villamosvonal kiépítése a fejlődő déli területekig épülne ki, ahol egyetem (BME, ELTE) és számos irodaház (Infopark) épült tömegközlekedési kapcsolatok nélkül a kilencvenes évek óta, s ahol jelentős lakó- (BudaPart) és irodafejlesztések (a Mol Campus) zajlanak jelenleg is. A kormány csütörtökön jelentette meg a 1460/2020. számú határozatát, amelyben központi költségvetési forrást rendel a tervezés folytatására és a tervek véglegesítésére. A posztban erre nem tér ki, de 355,8 millió forintot, majd a beruházást a 2021-2027 közötti európai uniós forráskeretből valósítsák meg.

A tervezési munkák folytatását - a Déli Körvasúttal való összefüggésekre is tekintettel - Fürjes Balázs kormánybiztos felügyeletével a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) végzi majd, természetesen BKK-val együttműködésben. A tervek elkészülte és engedélyezése után, kb. másfél év múlva mutatjuk be a terveket a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa számára és a főváros és a kormány közös fejlesztési testülete ekkor dönthet az építkezés finanszírozásáról és a kivitelezés megindításáról, ahogy ez az ilyen beruházásoknál a kialakult döntési rend.

A budai fonódó villamos II. ütemének műszaki tartalma:

 

  • 6 új akadálymentes megállóhely
  • 2,8 km új, füvesített, kétvágányú villamospálya
  • a Műegyetem előtti felső rakparti szakasz rendezése, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon korszerű forgalmi rend és városkép kialakítása
  • a Déli összekötő vasúti híd alatti járda és kerékpárút kibővítése
  • a folytonos rakparti sétány és kerékpárút megtartása
  • új átszállási kapcsolat a Déli Körvasútra.