Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A mutató összetételét az IAB Médiaszekció tagjai augusztusban kiegészítették a mobil display és non display típusú bevételekkel. A NORI így a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt.

Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek összesített net-net display és eDM típusú online, valamint display és non display mobil bevételeiből számított piacméret változást mutatja.

Az index összetételének változása miatt a PwC újraszámolta a NORI első negyedéves értékét is. Tekintettel arra, hogy a mobil bevételek az online reklámpiac más szegmenseit érintő csökkenéssel szemben dinamikusan növekednek, az újra számított első negyedéves NORI a korábbi értéknél magasabb, 2,5 százalékos növekedést mutat.

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

Adaptive Media, Axel Springer Magyarország, CEMP Saleshouse, Est Media Group, EVO Media, Expressz Magyarország, Generalmedia, Gmedia, Hírek Média, HVG Online, HWSW, Infinety, Inform Media Online, Madhouse, MTM-SBS, MTVA Online, Optimusz Direkt Marketing, Origo Média, Ringier Online, R-Time, Sanoma Budapest.