A végső döntést a Bahart közgyűlésének kell meghoznia. Ugyanakkor a többségi tulajdonos magyar államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) előzetesen megerősítette, hogy a visszavonást támogatni fogja, így a balatoni kikötők üzemeltetése továbbra is a Bahart feladata marad - olvasható a Bahart közleményében.
A tőkeemeléssel 2019-ben többségi állami tulajdonba került Bahart közgyűlése decemberben még a 11 jachtkikötő 15 éves üzemeltetésére szóló pályázat megismételt kiírásáról döntött, az első ugyanis eredménytelenül zárult. A kikötőket kizárólag együtt adták volna bérbe 2021. április 1-jétől. A pályázóknak egyebek mellett vállalniuk kellett a kezdő, legalább nettó 475 milliós éves üzemeltetési díjat, és azt, hogy nettó 250-250 millió forint értékben hozzájárulnak a tihanyi és a balatonföldvári kikötők fejlesztéséhez - írta a kiírásra hivatkozva a Népszava.
Most a pályázat visszavonását - a Bahart közleménye szerint - Witzmann Mihály, a térség fideszes országgyűlési képviselője kezdeményezésére javasolja az igazgatóság. A decemberben kinevezett új vezérigazgató, Veigl Gábor szeretné felülvizsgálni az országgyűlési képviselő javaslatait. A pályázat felfüggesztése a fejlesztéseket nem befolyásolja, azaz a flotta megújítása, az új hajók beszerzése is folytatódik a tervek szerint, és hamarosan új kompok és személyszállító hajók építésére szerződnek - áll a közleményben.
Az elmúlt időszakban vitorlázók és önkormányzatok is megkerestek engem és balatoni képviselőtársaimat a vitorláskikötők tervezett bérbeadásával kapcsolatban - mondta Witzmann Mihály az MTI megkeresésére, aki közölte: előzetesen már egyeztettek a pályázat visszavonásáról az üdülőrégió kormánypárti képviselői. A hajózási vállalat hatékony és nyereséges működése épp olyan fontos nekik, mint a térségben élők képviselete és kéréseik tolmácsolása. Ezért kormánypárti képviselőtársaival úgy döntöttek, hogy közös erővel próbálják meg elérni a kikötők üzemeltetésének újragondolását - közölte az állami hírügynökséggel Witzmann.