Az InterCity és más feláras MÁV Start távolsági vonatok menetrendszerűségére vonatkozó adatai egészen augusztusig bezárólag tekinthetők meg a közlekedési társaság honlapján.

Vitézy Dávid azt állítja, hogy a júliusi adatok 10, az augusztusiak 9 nap alatt nyilvánosak voltak, és ezt megelőzően is 7-10 napon belül leközölték az előző havi adatokat. Ezúttal azonban 28 nap után sem tették közzé őket.

A frakcióvezető a MÁV vezérigazgató nemrégiben megjelent interjújából is idézett, amelyben Hegyi Zsolt úgy fogalmazott, hogy a késési statisztikákban pontosítják a módszertant.

„Úgy látszik, túl nagy nyilvánosságot kapott, hogy történelmi mélységbe zuhant a MÁV pontossága idén nyáron” – írja posztjában Vitézy, kifogásolva, hogy ehelyett a MÁV nem rendel mozdonyokat és nem írja ki újra a visszahívott járműbeszerzéseket sem.

Emlékeztet, hogy egész nyáron, hónapról hónapra egy durvább késéseket produkált a társaság, augusztusban már az InterCity-k csupán 32,8 százaléka volt pontos, ami a számok nyelvén azt jelenti, hogy kevesebb mint 5 percet késett. Ilyen rossz értéket korábban még sosem rögzítettek.

Fontos döntést hozott a kormány, már Vitézy Dávid is megszólalt

A friss Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint elindul a Liszt Ferenc Repülőtér és a főváros közötti közúthálózat fejlesztése. A Podmaniczky Mozgalom vezetője a reptér vasúti bekötésének az ügyét is a Fővárosi Közgyűlés elé viszi. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.