A kiemelési akcióban a VMSz összesen 14 szakembere dolgozott a 12 órán át tartó kiemelésen annak érdekében, hogy minél kevésbé sérüljön a 25 lábas (mintegy 8 méteres) tőkesúlyos vitorlás.

A hajó kiemelésének központi műveleteként nagy méretű, mintegy 1 tonna emelőerővel bíró ballonokat rögzítettek a hajótesthez, a tőkesúly elé és mögé – derül ki a VMSz oldalán található részletes beszámolóból. A ballonokat erre a célra készült hevederekkel rögzítik búvárok a hajóhoz. Ezt a feladatot nagyon precízen kell elvégezni, mert ha lecsúsznak az emelés során, megsérülhet a hajó.

A rögzítés nem könnyű, hiszen mindössze 10 Celsius fokos volt a víz, illetve a Balatonban olyan sötét van, hogy az orráig sem lát a víz alatt az ember. Ezen kívül ebben az esetben meg kellett küzdeni az iszappal is, mely vízvonalig ölelte körül a hajót.

Összesen hat ballont rögzítettek, amelyeket a mentésirányító hajón elhelyezett palackokból, csöveken keresztül töltöttek meg fokozatosan levegővel, végül ez a közelítőleg 8000 liter levegő dobta fel a hajót a víz felszínére.

A hajó a kiemelés után három órával érkezett vissza a kikötőbe, hiszen még ki kellett szivattyúzni belőle a vizet, és felkészíteni a vontatásra.

A kiemelést a VMSz három hajóval végezte, egyrészt szükség volt egy olyan hajóra, amin biztonságban tudják elhelyezni a levegővel töltött palackokat, a nagyobb méretű eszközeinket, és van zárt része, így a búvárok melegben tudnak átöltözni, valamint a vitorlás vontatására is alkalmas. Az egyik mentőhajó a víz kiszivattyúzáshoz szükséges eszközöket szállította, egy másik, egy sürgősségi mentőhajó, pedig azért vett részt az akcióban, hogy ha bárki megsérül a csapatból, mihamarabb ellátáshoz jusson.