Fogyasztóvédelmi eljárást indít a kormány a Wizz Air ellen - jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter múlt csütörtökön a kormányinfón, aki azt is elmondta, hogy a lehető legszigorúbb bírság kiszabását fogja javasolni a légitársasággal szemben. Akkor éppen amiatt támadták a légitársaságot, hogy a légitársaság több magyar utasát cserben hagyta múlt szerda este, amikor több mint három óra várakoztatás után törölte a Brüsszelből Budapestre tartó járatát, majd sokáig segítségnyújtás nélkül hagyták azokat, akik a gépen utaztak volna.
Egy hét sem telt el, de a Wizz Air újra törölni kényszerült egy járatát és szerda este még nem sikerült kezelnie a terv szerint kedd este 20:25-kor London Stanstedről Budapestre érkező utazóknak a helyzetét. A gép eredendően technikai hiba miatt nem tudott felszállni, közel három órát töltöttek az utasok rajta, majd mindenkit leszállítottak, és azt az információt kapták, hogy a problémát nem sikerült megoldani - derül ki az Index cikkéből.
A helyszínen megígérték, hogy a check-in pultban az utasok tájékoztatást kapnak, hogy miként oldják meg a helyzetüket, szállást ígértek. Ekkor 250 ember állt sorba, ahol először 1 majd 3 ember intézte a vouchereket. Kiderült, hogy nem az elhelyezésükre kapnak utalványokat, hanem csupán 7 font értékű vouchert kapnak ételre. Az első turnus a hotelbe hajnali 1-kor indult el, majd 2 körül bejelentették, hogy nincs több szabad hotel a közelben - ismertette egy kint ragadt utas a helyzetet a portálnak.
Végül aztán nem találtak új szállást, de szerdán már azt mondták az embereknek, hogy a járat délben végre elindulhat. De ez nem történt meg, majd este hét előtt nem sokkal közölték az utasokkal, hogy Budapestről küldenek értük egy gépet.
Sokan a helyszínen arra panaszkodtak, hogy a légitársaság nem megfelelő gyakorisággal kommunikál az utasokkal.
A fogyasztóvédelmi szabályok miatt az utasokat a következő jogok biztosan megilletik, ha törölték a járatot:
- A repülőtéren az utasok jogairól szóló írásos tájékoztatás.
- Átfoglalás másik járatra (legkorábbi járatindulási időpont vagy a rendelkezésre álló szabad helyek függvényében az utas által választott későbbi időpont) vagy a jegyár visszatérítése.
- Étkezés és frissítők a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén.
- Éjszakai szállás és reptéri transzfer a szállás és a repülőtér között a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén.
- Két ingyenes telefonhívás, vagy faxüzenet, vagy e-mail küldési lehetőség.
- Kártalanítás távolságtól függően 250, 400 vagy 600 euró összegben.
- Ha pedig a járat 5 óránál többet késik, akkor a jegyár visszatérítése is igényelhető.