A Wizz Air UK a magyar Wizz Air leányvállalata, amit azért alapították, hogy a légitársaság a Brexit után is megőrizze teljes hozzáférését az Egyesült Királyság piacához.
A brit légügyi hatóság még tavaly nyáron indított vizsgálatot a Wizz Air UK-nél a törölt és késett járatok miatti kártérítésekkel és visszatérítésekkel, valamint az érintett utasokról történő gondoskodással kapcsolatosan beérkezett panaszok magas száma miatt – írja az AIRportal.hu.
Az eljárás alatt 25 486 panasz felülvizsgálatát végezték el, és mintegy 6000 esetben ítéltek meg az utasoknak járó kifizetést, így a légitársaság a hatósági intézkedésnek köszönhetően összesen 1,24 millió brit fontot (551,9 millió forintot) fizetett ki az érintetteknek.
A hatóság legfrissebb közlése szerint a légitársaság mostanra került ki a végrehajtási intézkedések alól, miután a CAA utasításának megfelelően jelentősen sikerült javítani az üzletpolitikáját, folyamatait és az utasokkal folytatott kommunikációját. A kötelezettségek következetes betartását a hatóság szúrópróba-szerűen ellenőrizte, és megállapította, hogy a légitársaság mostanra eleget tett a légi utasok jogaira vonatkozó feladatainak.
Az utasok elégedettebbek
A légitársaság közlése szerint az ügyfél-elégedettségi felméréseik eredményei jelentősen javultak tavaly, hozzátéve, hogy míg 2022 nyarán példátlan működési kihívásokkal szembesültek, a 2023-as teljesítményük az iparágban a legerősebbek között volt.
A zavarok enyhítése érdekében a Wizz Air növelte a tartalék repülőgépek kapacitását, megváltoztatta a személyzet beosztását és a menetrendet a nagyobb rugalmasság érdekében, javította a zavarok előrejelzését, valamint növelte a reptereken és ügyfélszolgálatán dolgozók létszámát.