Tavasszal megnyílik a 9,5 milliárdos beruházással épülő új versenyuszoda, tanuszoda és strand, amelynek éves fenntartásából eredő vesztesége a jelenlegi számítások szerint 250 és 400 millió forint közötti összeg lehet. A korábbi, kisebb uszoda évente 40 millió forintjába került a városnak, ezért azt kezdeményezte a közgyűlésnél, hogy - veszprémi és soproni mintára - kezdődjenek tárgyalások az uszoda állami fenntartásba vételéről és működtetéséről – magyarázta Balaicz.
A polgármester szerint jelenleg évente négymilliárd forint körül alakul a város iparűzési adóból (ipa) befolyó bevétele, vagyis ennek csaknem tíz százalékát emésztené fel egyetlen intézmény fenntartása. A képviselők elfogadták azt a javaslatát, hogy az eddigi 40 milliós összeget a költségvetésben hagyva - akár megemelve is -, járuljanak hozzá az állami fenntartáshoz azzal, hogy ebből az összegből a zalaegerszegi lakosok és szakosztályok kedvezménnyel vehessék igénybe a komplexumot.
Balaicz Zoltán a helyijáratú autóbuszok üzemeltetésével kapcsolatos kiadások emelkedéséről is beszélt, 2020-ban ugyanis az előző évhez képest harmadával csökkent utaslétszám miatt több mint félmilliárd forint volt a Volánbusz vesztesége, amit a városnak kell megtérítenie. A 2020-ra kalkulált 996 milliós fenntartási költséggel szemben 487 millió forint bevétele volt a Volánbusznak, az 509 millió forintos veszteség finanszírozása pedig a városra hárul, ami az ipa-bevétel több mint 12 százaléka.
Idén várhatóan tovább csökken a busszal utazók száma Zalaegerszegen, vagyis nagyobb lesz a veszteség is. A polgármester azonban reménykeltőnek nevezte, hogy a tavaly érkezett hat új csuklósbusz mellé jövőre 11 elektromos autóbusz érkezik a zalai megyeszékhelyre, amelyek üzemeltetése kisebb összeget jelent majd.