Kína, a világgazdaság egyik fontos motorja, úgy tűnik döcögni kezdett. A zárlatok miatt máris csökkent a termelés és kikötők álltak le olyan fontos gazdasági régiókban, mint Sencsen és Dongguan. Ezenkívül Sanghajban most teljeskörű zárlatot léptettek érvénybe - mondta Treier.
Sanghaj hétfőn rendelte el több mint 26 millió lakosa szabad mozgásának korlátozását a koronavírus fertőzések növekvő száma miatt. A korlátozások hétfőtől április 5-ig két szakaszban lépnek életbe. Csak vasárnap Sanghajban 3450 tünetmentes koronavírusos esetet jelentettek, ami az összes új fertőzés közel 70 százaléka Kínában. Peking szigorú zéró-Covid stratégiát követ.
Különösen az egyik napról a másikra bevezetett, gyakran kiszámíthatatlan intézkedések okoznak gondot a helyi vállalatoknak - mondta a Reutersnek Maximilian Butek, sanghaji német gazdasági képviselő. A mostani zárlat már a szomszédos tartományok vállalataira is érezhető hatást fejt ki. Az árucikkeket már nem lehet a városhatáron túlra szállítani és az ügyféllátogatások lehetetlenné váltak.
Sanghaj, Kína egyik legfontosabb gazdasági központjaként, mélyen integrálódott a globális ellátási láncokba. "Így a zárlat várhatóan nemcsak a kínai, hanem a globális ellátási láncokra is hatással lesz" - figyelmeztetett Butek hozzátéve, hogy a logisztikai és ellátási láncok amúgy is feszült helyzetét a jelenlegi lezárás tovább súlyosbítja. Kína 2016 óta Németország legfontosabb kereskedelmi partnere: csak tavaly 245,4 milliárd euró értékű árucsere zajlott a két ország között.
A pénz-, értékpapír és árupiacok érzékenyen reagáltak a kínai zárlatra. A kereslet csökkenésétől tartva az északi-tengeri Brent nyersolaj ára a hét elején három százalékkal esett hordónként. Az amerikai elektromosautó-gyártó Tesla pedig négy napra felfüggeszti a gyártást Sanghajban - közölte két forrás is a Reuters hírügynökséggel.