Hiába találkozhattunk a ruházati boltokban akár 50 százalékos leárazásokkal is, a KSH adatai szerint decemberhez képest csak 2,9 százalékkal csökkent ennek a termékkörnek az ára - írja a Világgazdaság a statisztikai adatgyűjtés rejtelmeit firtató cikkében.
Az egyik magyarázat az lehet, hogy a statisztikai hivatal munkatársainak hónapról hónapra ugyanazoknak a termékeknek az árát kell figyelemmel kísérniük, ezért ha éppen nem ezeket értékelik le, akkor kisebb árváltozást regisztrálnak a reklámokban szereplő arányoknál.
A másik ok abban keresendő, hogy a megfigyelt termékek több mint fele nem szezonális ruházati cikk, márpedig a boltok a nyár és a tél közepén-végén jellemzően a szezonális ruházati cikkeket árazzák le.
A fotó forrása: Katona Vanda/Napi
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.