Mintegy 40 ország megállapodott az automatikus vészfékező rendszerek (AEBS) bevezetésére vonatkozó ENSZ-rendelet tervezetéről - derül ki a világszervezet tájékoztatásából.
Az új szabályozás szigorú és nemzetközileg harmonizált szabályokat ír majd elő a vészfékező rendszerek alacsony sebességnél történő használatára. A szabályozásról még az idén tárgyalnak és várhatóan jövőre lép életbe.
Kapcsolódó
Mindez a mostani kilátások szerint azt jelentené, hogy 2022-től az Európai Unióban és Japánban minden új személyautóban és kisteherautóban kötelező lesz az automatikus vészfék, amely jelentősen javítja a közlekedésbiztonságot, különösen városi környezetben. A töréstesztekről ismert Euro NCAP úgy becsüli, hogy az AEBS 38 százalékkal fogja csökkenteni a ráfutásos baleseteket, amellyel több mint ezer életet is meg lehet menteni évente az EU-ban.
Az automatikus vészfék lényege leegyszerűsítve: ha az autó balesetveszélyes távolságra megközelít például egy másik autót vagy gyalogost, akkor - autótól függően - először hangjelzéssel, kormányrázással figyelmezteti a sofőrt, ha ez sem használ, akkor megállítja az autót a baleset elkerülése érdekében.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Utolérte a Revolutot a jegybank

Hálapénz helyett jöhet az adomány a kórházaknak

Varga Mihály beadta a derekát, ennyivel lesz olcsóbb a bankolás

Ki nem találná, mit tervez a magyar vállalkozásokkal az iparkamara és az SZTFH

Komoly változás jön az MVM számlázásában: nagy tárhelyet kér a szolgáltató

Amíg a világ a Trump-vámoktól borzong, Moszkva baljós egyezményt kötött

Ez az ágazat komoly bajba kerül, ha bevezetik az árrésstopot

Nem szentírás, amit az OECD közöl: magyar kutatók friss rákstatisztikát publikáltak

Forradalmi magyar találmány, ami 30 százalékkal meghosszabbíthatja az állatok életét
