A kötött pályán közlekedő járműveket gyártó - Magyarországon villamosairól ismert - spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) lezárta a lengyel Solaris Bus & Coach felvásárlását - adta hírül a lengyel Rzeczpospolita mellett az electrive.com hírportál is. Az utóbbi azt emeli ki, hogy a Solaris elektromos meghajtású buszokat is gyárt.
Az üzlet következő lépéseként a lengyel kormány fejlesztési alapja, a Polski Fundusz Rozwoju (PFR) 35 százalékos tulajdont szerez a CAF-tól. Erről már a cégfelvásárlás előtt megállapodtak a felek.
Kapcsolódó
A vállalatok a kötött pályás és a buszos profilok egyesítésével konszolidálni akarják piaci részesedésüket Európában. Terveik szerint a közösségi közlekedésben és a szállításban is az elektromos mobilitásra helyezik a hangsúlyt. A lengyel sajtó szerint a spanyolok ki akarják használni a megszerzett cég ismert márkanevét és fejleszteni is akarják a Solarist, miközben megmarad annak lengyel jellege.
A Solaris eddig a világ 32 államába közel 17 ezer járművet szállított. A vállalat több mint 2300 dolgozót foglalkoztat Lengyelországban és mintegy háromszázat külföldi részlegeiben.
A fotó forrása: Solaris.
Legolvasottabb
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak
Zelenszkij tanácsadója elárulta, mely európai országok küldenének katonákat Ukrajnába
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet
