– A német kormányban töltött időm alatt mindig is óva intettem a belsőégésű motorok gyors kivezetési időpontjának meghatározásától, és ezért heves bírálatokat kaptam - mondta Sigmar Gabriel a Handelsblattnak. 

A német szociáldemokrata politikus, aki a környezetvédelem, majd a gazdaság végül a külügyi területért is felelt az Angela Merkel-vezette kormányokban úgy fogalmazott: 

soha nem értettem, hogy mi, németek miért tesszük ennyire szándékosan tönkre gazdaságunk és jólétünk egyik legfontosabb pillérét. 

– A világ egyetlen más országa sem tenne ilyet - tette hozzá. 

Sigmar Gabriel különösen az autóipari beszállítók miatt aggódik, úgy véli, hogy ez egy csendes halál, de hol marad a felháborodás? Furcsának tartja, hogy a politikusok most hirtelen meglepődnek azon, hogy több tízezer munkahely szűnik meg a beszállítói ágazatban,  ugyanis mindez előre látható volt.

A belsőégésű motorok 2035-től történő betiltása annál is inkább megkérdőjelezhető, mivel

egy új dízel már bátran kiállja az összehasonlítás próbáját egy akkumulátoros járművel szemben,

különösen ha az autó teljes élettartama alatti környezeti hatásokat vizsgáljuk - fejtegette a lapnak. 

Sigmar Daniel (jobbra) külügyminiszterként, Angela Merkel kormányában
Sigmar Daniel (jobbra) külügyminiszterként, Angela Merkel kormányában
Kép: AFP, John MACDOUGALL

Az új dízel- és benzinüzemű autók értékesítésének 2035-től történő de facto betiltásáról az EU-ban két évvel ezelőtt született döntés. Az új autókra vonatkozó kibocsátási határértékek a jövőben olyan szintre csökkennek, amelyet a belső égésű motorral hajtott autók gyakorlatilag nem érhetnek el. A koalíciós tag FDP-nek annyit sikerült elérnie, hogy mentességet biztosítsanak az e-üzemanyaggal üzemelő, belső égésű motorok számára. Ezeket az üzemanyagokat általában vízből és szén-dioxidból állítják elő villamos energiával, ám még messze nem piacképesek.

A tervek szerint 2026-ban felülvizsgálatra kerül sor az alternatív meghajtásokra, különösen az elektromobilitásra való jelenlegi átállás folyamatára. Az eladási adatok szerint ugyanis az elektromos autókra való átszokás a vártnál lassabban halad.

Csehország közben  jelentős változtatásokat akar az Európai Unió autóipari kibocsátáscsökkentési céljainál, amelyet Petr Fiala cseh miniszterelnök és Martin Kupka közlekedési miniszter jelentettek be a napokban – írja az Euractiv.

Csehország és Olaszország fő célja az, hogy előrehozzák a 2035-re tervezett belső égésű motorokkal hajtott új járművek betiltásának hatásainak felülvizsgálatát. Fiala azt javasolta, hogy ezt már jövőre tartsák meg a felülvizsgálatot.

Egyre masszívabb gyűlölet övezi a belső égésű motorok tilalmát

A német közvélemény számára egyre ellenszenvesebb az unió környezetvédelmi projektje. >>>

Továbbá, egyik fő céljuk az lesz, hogy újragondolják a 2025-re tervezett személygépkocsikra vonatkozó emissziós határértékek csökkentését.

Fiala hangsúlyozta, hogy néhány Zöld Megállapodás-célkitűzés irreálisnak bizonyult, és megpróbáljuk ezeket módosítani. Változtatások nélkül az európai autóipar jövője veszélybe kerülhet.

Csehország már felvette a kapcsolatot más uniós tagállamokkal, amelyek hasonló aggályokat oszthatnak.

Németországgal és Olaszországgal már  együtt dolgoznak egy közös kezdeményezés kialakításán.

A valóság eltér az EU céljaitól. Ha ezek nem változnak, az európai autógyártók súlyos bírságokkal és további versenyképességvesztéssel néznek szembe

– hangoztatta a cseh miniszterelnök.

Martin Jahn, az AutoSAP elnöke és a Škoda Auto igazgatósági tagja szerint a jelenlegi piaci feltételek mellett gyakorlatilag lehetetlen teljesíteni az új autókra vonatkozó emissziós célokat.

 Ezért szükséges egy korábbi felülvizsgálat a szén-dioxid-célkitűzések tekintetében – fűzte hozzá.

Lezárult egy korszak: egy fillért sem költ már új belső égésű motorokra a patinás gyártó

A Nissan fokozatosan átáll a teljesen elektromos hajtású modellekre, a belső égésű motorok kivezetése eltérő ütemben történik majd a világ különböző pontjain. >>>