A BMW AG konzorcium arra kérte Berlint, hogy szavazzon a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett uniós büntetővámok ellen. Ezzel osztja a konkurencia véleményét, amelyek nem akarnak a legfontosabb piacukkal vitát kockáztatni.

Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója szerdán közölte, a további vámok kárt okoznak a globálisan működő vállalatoknak Németországban, és olyan kereskedelmi viták idézhetnek elő, amelyből senki nem profitál.

Az EU tagállamai pénteken készülnek dönteni arról, hogy akár 45 százalékos végleges vámokat vessenek ki a Kínában gyártott elektromos autókra. A Bloomberg felidézi, hogy ennek megakadályozásához minősített többségre lenne szükség, a blokk népességének 65 százalékát képviselő mintegy 15 tagállam ellenszavazatára.

Ugyanakkor német képviselők kedden azt mondták, hogy a kormány inkább tartózkodni kíván, mint ellene szavazni, bennfentes információk alapján ugyanis arra számítanak, hogy a tagállamok egy jelentős része is így tesz majd.

Tágabb értelemben azonban azt akarják a németek kifejezésre juttatni, hogy reményeik szerint Kína és az EU tárgyalások útján megoldást találnak.

A büntetővámokról várhatóan szerdán tárgyal Berlinben Olaf Scholz német kancellár és Emmanuel Macron francia elnök.

A német autógyártók széles körben elutasították korábban a vámokat, mivel szerintük az veszélyeztetheti a modelljeik értékesítését Kínában, amennyiben Németország ellenintézkedésekhez járul hozzá.

Visszahívás: a Szegeden gyárat építő kínai autómárkánál kormányhiba lépett fel

A BYD kénytelen visszahívni legkelendőbb elektromos járműveiket kormánymű-alkatrész probléma miatt.
Ha többre kíváncsi, ITT olvashat tovább.