Az amerikai repülőgépgyártó szerdán közzétett eredményei alapján a negyedik negyedéves eredmény, a pénzforgalom és a bevétel mind meghaladta az elemzői várakozásokat. Mindez azonban háttérbe szorult a gyártó 737 Max modelljének válsága és az azt követő szabályozási szigorítások bevezetése miatt.
Dave Calhoun, a Boeing vezérigazgatója azt mondta, nincs itt az ideje annak, hogy a pénzügyi és a működési célkitűzéseikről beszéljenek. „Egyszerűen csak minden következő repülőgépre fogunk összpontosítani, miközben mindent megteszünk, hogy támogassuk ügyfeleinket, kövessük a szabályozó hatóság útmutatásait és minden tevékenységünk során a legmagasabb szintű biztonságot és minőséget biztosítsuk” – idézte a Bloomberg.
A vezérigazgató a lap szerint rövidesen elemzők segítségével felvázolja, merre halad tovább a vállalat, ugyanis a Szövetségi Légiügyi Hivatal a továbbiakban fokozza a gyártási és a beszállítói rendszerek ellenőrzését, jelen állapotában pedig korlátozza a 737-esek gyártását.
A lépést a gyár összes üzemére kiterjesztik.
A befektetők az elmúlt évek során már hozzászoktak ahhoz, hogy a Boeing pénzügyi mutatóit és éves céljait vizsgálják, ennek eredményei pedig legtöbbször a készpénztermelés ingadozásában, valamint a részvényekben visszahangzik.
Most azonban a Boeing türelmet kért a befektetőktől, mivel sok tényező forog kockán.
Ezzel arra utalt, hogy a vásárlók, a hatóságok, valamint a washingtoni törvényhozók is azt követelik a vállalattól, hogy tegyen érdemi lépéseket a gyártási hiányosságok kezelése érdekében.
Rossz manőverrel kezdték az évet
Az újév kezdete óta számos súlyos incidens történt: január elején az All Nippon Airways pilótafülkéjének ablaka a toyamai útja során berepedt. Emiatt az indulási repülőtérre is vissza kellett törnie.
Az eset során senki nem sérült meg, ugyanakkor ez csak annak volt köszönhető, hogy a repedés nem volt akkora, hogy a járat irányítását befolyásolta volna.
Ennél is szerencsésebben ért véget az az incidens, melynek során az Alaska Airlines Boeing MAX 9 típusú repülőgéné kiszakadt a vészkijárat.
Szintén problémák merültek fel a Delta Airlines egyik gépével, amely szintén MAX 9 típusú volt. A légitársaság gépe épp felszállásra várakozott az Atlanta nemzetközi repülőgépen, amikor kipattant a gép orrkereke a helyéről.
Merészet húzott a Ryanair: ha senkinek nem kellenek a „problémás” Boeingek, átveszi őket
Persze ha jó áron adják őket. A fapados társaság vezére szerint ezek fantasztikus gépek, igaz, a minőségen még egy kicsit javítani kell.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!