A Boeing drasztikus létszámleépítésbe kezdett azzal, hogy több mint 400 dolgozót bocsátott el november 1-jén, akik a légi űrkutatási mérnökök társaságának (SPEEA) tagjai voltak.

A The Seattle Times beszámolója szerint a szakszervezet megerősítette, hogy összesen 438 taggal közölték, hogy a munkájukra már nincs szükség, mivel a vállalat 10 százalékkal kívánja csökkenteni a munkaerőt, ami mintegy 17 ezer munkahelyet jelent. 

A 438 elbocsátott alkalmazottból 218 a mérnököket magában foglaló professzionális szegmensben, 220 pedig a műszaki tagság részeként dolgozott, amely technikusokat foglal magában. 

Az elbocsátott alkalmazottak fizetése 2025. január közepéig, a támogatott egészségügyi ellátás pedig legfeljebb három hónapig jár. 

A Boeing vezérigazgatója, Kelly Ortberg 2024 októberében jelentette be, hogy olyan strukturális változásokra van szükség a vállalatnál, amelyek „kemény döntéseket igényelnek”. 

A vállalat dolgozóinak héthetes sztrájkja 2024 novemberében ért véget, miután a szakszervezeti tagok 58 százaléka megszavazta az új bérmegállapodást, amely

négy éven át 38 százalékos béremelést, egy 12 ezer dolláros aláírási bónuszt, valamint egy további 5000 dolláros kifizetést tartalmaz, amely esetében a dolgozók választhatnak, hogy ezt a fizetésük részeként kérik, vagy a nyugdíjalapjukba fizetik be.

A Boeing még a sztrájkok kezdete előtt próbált kilábalni egy 2024 januári incidensből, amikor egy Alaska Airlines 737-9-es gépéről röviddel felszállás után levált egy ajtódugó. Az eset komoly kérdéseket vetett fel a Boeing biztonsági és minőségi eljárásaival kapcsolatban a repülőgép-gyártási folyamat során.   

Ez komoly? Cápabőrbe bújnak a Boeing gépek

Üzemanyag-megtakarítást lehetővé tevő Aero Shark bevonat kerül az osztrák légitársaság Boeing 777-200ER repülőgépeire, a Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett fólia ezzel új típusváltozaton debütál.