A brit közlekedésügyi Minisztérium egy Baroness Vere közlekedési miniszter által küldött levélben kérte a Nagy-Britanniában élő németeket, hogy segítsenek enyhíteni az országban kialakult súlyos teherautósofőr-hiányt. A levélben arra biztatják a címzetteket, hogy fontolják meg a visszatérést a teherszállítási szektorba, még akkor is, ha azok soha nem is vezettek teherautót.
"Önöknek értékes képességeik vannak, amelyekre soha nem volt nagyobb szükség, mint most. Fantasztikus kereskedelmiteherautó-vezetési lehetőségek vannak a logisztikai ágazatban és a foglalkoztatás lehetőségei az egész szektorban fejlődnek. Az attraktív fizetések mellett lehetőséget látunk rugalmas munkavégzésre, fix napokon, fix időpontokban végzett munkára is, teljes vagy részidőben" - idézi a levelet az Independent.
A levelet nagyon sokan megkapták, szinte az összes régebbi jogosítvánnyal rendelkező Egyesült Királyságban élő német állampolgár, akkor is, ha soha, semmi köze nem volt a teherautó-vezetéshez. Ennek oka a lap szerint, hogy az 1999 előtt kiadott német, személyautóra szóló jogosítványok egyben érvényesek voltak kis- és közepes méretű a 7,5 tonna összsúlyt meg nem haladó teherautókra is, a minisztérium nyilvántartása szerint az ilyen jogosítvánnyal rendelkező korábbi, vagy jelenlegi nem állampolgárok viszont potenciális teherautósofőrként voltak nyilvántartva.
Mi lenne Németországban?
A lapnak nyilatkozott egy 41 éves Londonban élő német, aki feleségével együtt kapott ilyen levelet. Mint mondta, ő biztos benne, hogy a teherautó-vezetési szakmában a fizetések és a körülmények jelentősen javultak, azonban továbbra is inkább annál a befektetési banknál szeretné folytatni karrierjét, ahol eddig dolgozott. A felesége pedig elmondása szerint soha nem vezetett Volvojuknál nagyobb autót, így valószínűleg ő sem fog élni a kiváló lehetőséggel. Némi iróniával kifejezte örömét, hogy a brexitet követően is lehetőségük van speciális munkákat elvégezni a szigetországban, s biztos benne, hogy Németországban nem keresnék meg teherautósofőri álláslehetőséggel, ha visszaköltözne.
A minisztérium nagy akciójában egyébként korábban küldtek hasonló tartalmú leveleket a mentősofőröknek is. A Közlekedési Minisztérium azzal védekezett, hogy a levelet mintegy egymillió példányban küldték ki minden teherautóvezetői engedéllyel rendelkező részére és adatvédelmi okok miatt nem volt lehetőség a címzettek megfelelő szűrésére.
A brit kormány tagjai folyamatosan cáfolják, hogy a krónikus sofőrhiánynak közel lenne az ország Európai Unióból történő kilépéséhez. Simon Clarke pénzügyminiszter nemrég a BBC-nek úgy nyilatkozott, a sofőrhiány nem csak brit probléma, európai szinten mintegy 400 ezer teherautó vezetőre lenne szükség, Németországban és Franciaországban egyaránt problémák vannak. A lap viszont rámutat, a német kormány egyelőre nem kérte meg az országban élő briteket, hogy üljenek be egy kamion volánja mögé.