A brit élelmiszerek inflációja új rekordot döntött, a vásárlók a diszkont szupermarketek és a saját márkás termékek felé fordulnak, hogy valamiképpen ellensúlyozzák az emelkedő árakat. A diszkontok egyre nagyobb teret nyernek, mivel a vásárlók igyekeznek spórolni – számolt be róla a Bloomberg.
Az Aldi piaci részesedése rekordszintre (9,4 százalék) nőtt, az eladásai pedig 26,7 százalékkal emelkedtek az adott időszakban. A Lidl eladásai 25,4 százalékkal nőttek, így piaci részesedése 7,1 százalékra emelkedett.
Az Aldi és a Lidl együttesen már 16,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, szemben az egy évvel korábbi 14,1 százalékkal, mielőtt a megélhetési válság elmélyült volna.
A háztartások kétharmada jobban aggódik az élelmiszer- és italárak miatt, mint az országot sújtó közsztrájkok vagy akár az éghajlatváltozás miatt, míg a Kantar kutatása szerint a háztartások negyede azt mondta, hogy pénzügyi nehézségekkel küzd.
A fogyasztók számára a legjobb ár-érték arányért folytatott harc folytatódik ebben az intenzív versenyben lévő ágazatban, mivel a hagyományos kiskereskedők igyekeznek megvédeni piaci részesedésüket a diszkontokkal szemben. A sajátmárkás termékcsaládok az egyik nyilvánvaló fókuszpontot jelentik. A vásárlók tavaly február óta következetesen ezeket vásárolják a márkás termékekkel szemben
– mondta Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói ismeretekért felelős vezetője.
Az adatok azokra a korlátozásokra utalnak, amelyeket egyes szupermarketek vezettek be a gyümölcsök és zöldségek, köztük a paradicsom, az uborka és a paprika hiánya miatt. „Az elkövetkező hetekben szorosan nyomon követjük, hogy ezek a hiányok milyen hatással lesznek az értékesítésre” – tette hozzá McKevitt.
A fogyasztókra nehezedő feszültséget jelzi, hogy néhány pár otthon ünnepelte a Valentin-napot. A szupermarketekben a február 14-ig tartó hét napban a steak eladása negyedével nőtt az előző héthez képest, míg a pezsgő eladása megduplázódott. A Kantar szerint 5 millió fontot költöttek dobozos csokoládéra.