Az év végéig elkészül az a négy méter magas, egy kilométer hosszú betonkerítés, amely elszigeteli a La Manche-csatorna alatti alagút calais-i bejáratát, illetve a francia kikötővárost a Dzsungelnek nevezett spontán menekülttábortól - írta a BBC. A Calais-i Nagy Fal építését a következő hetekben elkezdik, a projektet a brit kormány finanszírozza.
Robert Goodwill brit belügyminiszter úgy véli, hogy ezzel az építménnyel javíthatják a térség biztonságát. A fal a kikötő felé vezető út mentén húzódó, borotvapengés drótkerítés helyére kerül. Eddig ezzel próbálták visszatartani a Dzsungel lakóit attól, hogy felkapaszkodjanak a Nagy-Britanniába tartó teherautókra, amely nem mellesleg rendkívül balesetveszélyes.
Mekkora a cech?
A betonfal költségeiről nem adott tájékoztatást a londoni kormány, ám hírek szerint 1,9 millió fontba (700 millió forint) kerül. Az előző miniszterelnök, David Cameron néhány hónapja jelentette be, hogy a szigetország 17 millió fontos (6,3 milliárd forint, a felcsúti focistadion árának bő másfélszerese) támogatással igyekszik segíteni a francia hatóságoknak abban, hogy megelőzzék a menekültek Nagy-Britanniába áramlását.
Kidobott pénz
A fal építése az adófizetők pénzének elpocsékolása - értékelte a projektet Richard Burnett, a közúti szállítással foglalkozó szervezeteket tömörítő Road Haulage Association igazgatója. Sokkal többet érne, ha a falra szánt pénzt a környező utak biztonságának megerősítésére fordítanák - tette hozzá.
Egyetért ezzel Vikki Woodfine, a sok fuvarozó céget képviselő DWF jogi iroda jogásza. Szerinte a fal felhúzása kétségbeesett reakció, amely hosszabb távon nem old meg semmit. A Calais felé vezető főutak mentén már most is magas drótkerítések vannak, amelyek azért nem elég hatásosak, mert a környezetüket nem ellenőrzi kellő elszántsággal a rendőrség.
Miközben a környéken teljes káosz uralkodik, a teherautók tulajdonosaival 4000 fontot (1,5 millió forint) fizettetnek minden egyes menekült után, akit a járműveiken találnak.