Az egyre hangosabb kritikák nyomán Európai Unió döntéshozói is elkezdtek foglalkozni a konnektoros hibrid modellek megtévesztő fogyasztási adataival, amelyek sok esetben a valóság közelében sincsenek. Az egyelőre névtelen források szerint új mérési módszert vezethetnek be, bár valószínűtlen, hogy 2025 előtt megszületne az erre vonatkozó szabályozás - idézi az Automotive News hírét a Totalcar.
A probléma az, hogy a benzinessel párhuzamosan működő elektromos hajtással is felszerelt konnektoros hibrid modellek fogyasztása a használat módjától függően a nagyon széles határok közt mozoghat. A jelenlegi szabványos fogyasztásmérési módszer pedig a lehetőségek közül csak a legjobbat veszi figyelembe: az első száz kilométer fogyasztását, ha a mérés kezdetén az akkumulátor teljesen fel van töltve, és addig használják az autót csak villamos hajtással, ameddig lehetséges.
A Totalcar például tesztelte a Ford Explorer PHEV konnektoros hibridet, amelynek során a fogyasztás 9,1 liter volt, az autó saját fedélzeti számítógépe ráadásul 11,1 litert mutatott 100 kilométerenként. Ezzel szemben a gyártó 3,1 literes fogyasztást ír az autó adatlapján.
Az EU szakértői egyelőre azt vizsgálják, hogy hogyan lehet a WLTP mérési protokollt úgy megváltoztatni, hogy a valósághoz közelebbi eredményt adjon. Erről hivatalosan csak annyit közöltek, hogy egyelőre az adatgyűjtési fázisnál járnak, azaz csupán az új szabályozás előkészítése kezdődött meg. Az autógyártók érdekvédelmi szervezete, az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) ugyanakkor arra számít, hogy a mérési eljáráson nem változtatnak, viszont a végeredményt egy szorzó tényezővel veszik majd figyelembe. Ez a megoldás azzal az előnnyel jár, hogy nem kell minden fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatot újra lemérni, és a szükséges korrekcióra mégis sor kerül.