Az áruházláncok árháborúja kibővült az Egyesült Királyságban, miután a Sainsbury's bejelentette, hogy követi a Tesco példáját. Utóbbi boltlánc tavaly indította akcióját, amelynek lényege, hogy az Aldi áraival megegyező áron kínálja termékei egy részét, a szóban forgó cikkeket pedig piros buborékkal jelölte meg.
A BBC beszámolója a Tesco, amely a legnagyobb szereplő a brit kiskereskedelemben, 2020 márciusában kezdte az árháborút, és szeptemberben 500 termékre terjesztette ki azt. A Sainsbury's, a második legnagyobb szupermarketlánc bejelentette, hogy segíteni akarja azokat a vásárlókat, akik nehezen jönnek ki a pénzükből. Az ígéret szerint 250 termék árát viszik le az Aldi szintjére, köztük a hús, a csirke, a gyümölcsök, a zöldségek és tejtermékek árát. Ezzel egyben folytatják stratégiájuk végrehajtását, amelynek célja, hogy az élelmiszereket tegyék kínálatuk középpontjába.
A brit áruházakat politikai nyomás alá helyezte a londoni kormány, amely különadó kivetését tervezi a szektorra azon a címen, hogy az áruházak nyertesei voltak a járvánnyal járó bezártságnak. A cégek azzal válaszolnak erre, hogy egyáltalán nem nőttek bevételeik, mivel miközben a jobban jövedelmező hagyományos bevásárlások visszaestek, a kisebb profitot hozó online értékesítés nőtt. Ráadásul a házhoz szállítás pluszköltségeket okoz nekik. Az árháború nyomán a profitrátájuk 2-4 százalékra szűkült.
Eközben a Lidl egyelőre páholyból figyeli versenytársai izmozását. Kampányok helyett folyamatosan alacsony árakkal bombázza a vásárlókat, csak heti akciókat szervez. A Which? fogyasztói magazin a Lidl nyilvánította 2020 legolcsóbb áruházláncának az Egyesült Királyságban.